تاریخ عصر ما باشکوه‌ترین استقبال و بدرقه را به نام امام خمینی(ره) ثبت کرد93/11/11

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2034.jpegمدیر حوزه های علمیه کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» فرمودند: معمولاً از رهبران دنیا استقبال خوبی می‌شود، ولی به دلیل درگیر شدن در مسائل اداره کشور، آرام آرام محبوبیت‌های آن‌ها کاهش می‌یابد؛ ولی امام خمینی(ره) شخصیتی بود که بدرقه ایشان مانند استقبالشان با شکوه برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری شنبه شب در مراسم معارفه مدیر مراکز تخصصی حوزه که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزارشد، ضمن تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) اظهار داشتند: حضرت معصومه(س) به عنوان میهمان وارد قم شدند و تنها 17 روز در این شهر اقامت داشتند، ولی این میهمان گرامی امروز میزبان مردم قم و هم ارادتمندان اهل بیت(ع) در سراسر جهان است.

ایشان با اشاره به فرارسیدن 12 بهمن، سالروز ورود امام (ره) به ایران بیان داشتند: در این روز همه نگاه‌ها متوجه حضور امام(ره) در تهران بود و مردم نگران بودند امام (ره) چگونه وارد تهران خواهند شد در واقع باید گفت: امدادهای غیبی خداوند و حضور پرشور مردم با آن استقبال گرم همه جهانیان را به تحیر واداشت.

مدیر حوزه ‌های علمیه کشور بیان کردند: معمولاً از رهبران دنیا استقبال خوبی می‌شود؛ ولی به دلیل درگیر شدن در مسائل اداره کشور آرام آرام محبوبیت‌ آن‌ها کاهش می‌یابد، ولی اولیا الهی و کسانی که کارشان برای خدا باشد این چنین نیستند.

ایشان تصریح کردند: در مورد امام (ره) شاهد بودیم و در مقایسه بین استقبال و تشییع جنازه، تفاوتی ندیدیم و بیش از آنکه مورد استقبال قرار گرفته بودند مورد بدرقه قرار گرفتند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که این جلسه به مناسبت معرفی حجت الاسلام و المسلمین کلباسی به عنوان مدیر مراکز تخصصی حوزه برگزار شده است عنوان کردند: رشته‌های تخصصی ابتدا با چند رشته شروع شد؛ اما آرام آرام رشد کرد  و امروز حدود 20 رشته تخصصی در حوزه وجود دارد.

ایشان عنوان کردند: در برهه‌ای از تاریخ احساس شد نیاز داریم طلاب تحت برنامه‌های دقیق تری قرار بگیرند و متخصص شوند و از این رو مراکز تخصصی ایجاد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه دادند: به یاری خداوند، رشته‌های تخصصی شروع به کار کرد و امروز چندین دوره فارغ‌التحصیل داریم که در حوزه و جاهای دیگر نقش آفرین هستند.

ایشان با بیان  این که مراکز تخصصی پس از تأسیس زیر نظر معاونت آموزش حوزه در دو بخش ستاد و صف اداره می‌شد فرمودند: در شورای عالی حوزه‌ نگرانی وجود داشت که روند کار به کندی صورت می‌گیرد و برای تصویب یک رشته تخصصی مراحل طولانی طی می‌شد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: با نظر اعضای شورای عالی مقرر گردید رشته‌های تخصصی زیر نظر مستقیم مدیر حوزه‌ اداره شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  ضمن تقدیر از زحمات معاونت آموزش و مدیریت قم بیان کردند: حقیقتاً صف و ستاد به خوبی کار کرده‌اند و امیدواریم در نگاه جدید شاهد ارتقاء کار باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از مسئولین رشته‌های تخصصی خواستند؛ تجربیات و پیشنهادات خود را در اختیار حجت الاسلام و المسلمین کلباسی قرار دهند تا کار با موفقیت انجام شود.

Please publish modules in offcanvas position.