اضطراب، نگرانی و سختی معیشت نتیجه فراموش کردن خداوند است93/08/16

http://hosseiniboshehri.ir/images/namazjome/521%203.jpgمدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور فرمودند: اضطراب، نگرانی و سختی معیشت نتیجه فراموش کردن خداوند است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» بیان داشتند: با وجود اینکه تهدیدات علیه عزاداری‎های حسینی در سال جاری بسیار بیشتر بود ولی این مراسمات باشکوه‎تر از گذشته برگزار شدند.

امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کردند: خداگریزی یکی از عوامل خارج شدن انسان از دایره انسانیت است.

ایشان افزودند: چنین انسان‌‎هایی یعنی مشرکان و خدا ناباوران، مانند کسانی هستند که از آسمان به زمین سقوط کرده باشند؛ بر اساس آموزه‎های دینی، چنین انسانی وقتی سقوط می‎کند توسط پرندگان یا باد به جایی دور افکنده می‎شود.

آیت الله حسینی بوشهری  با اشاره به خطبه 150 نهج البلاغه خاطرنشان کردند: امیرالمومنین علی(ع) در این خطبه تعبیری کامل در مورد خدا ناباوران دارد و می‎فرماید چنین انسان‎هایی هر روز به سمتی می‎روند و کسانی هستند که مسیر رشد و هدایت را رها کرده و در وادی گمراهی و انحطاط قرار گرفته‎‎اند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به وقایع عاشورا خاطرنشان کردند: در کربلا عده‎ای به دلیل فراموش کردن خداوند دچار بی هویتی شدند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: به تعبیر امام راحل کسانی که بندگی خداوند و مقام عبودیت را فراموش می‎کنند خودشان به فراموشی سپرده می‎شوند و کسی که نداند چیست و کیست و چه وظیفه‎ای دارد شیطان در وجود او راه می‎یابد.

مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با اشاره به دیگر آثار طبیعی خداگریزی در زندگی انسان فرمودند: اضطراب، نگرانی، سختی معیشت و مواردی از این دست نتیجه فراموش کردن خداوند است البته همواره کمبود مالی نتیجه این امر نبوده و ممکن است انسان دارای مال و ثروت فراوان باشد ولی زندگی سختی هم گریبان او را بگیرد.

ایشان به ولایت شیطان بر انسان به عنوان سومین اثر خداگریزی اشاره و اظهار کردند: کسانی که خداوند را فراموش کرده و رابطه خود را با پروردگار عالم قطع می‎کنند با شیطان همنشین خواهند بود.

Please publish modules in offcanvas position.