اطاعت از ولایت فقیه در درجه اطاعت از امام معصوم قرار گرفته است92/11/30

http://bushehri.net/images/zamanmmm/21.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان داشتند: مطابق روایت اسلامی اطاعت از ولایت فقیه در درجه اطاعت از امام معصوم قرار گرفته است.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش اندیشه سیاسی اسلام با عنوان مجلس خبرگان و جایگاه ولایت فقیه با اشاره به اینکه کار مجلس خبرگان رهبری معرفی ولی فقیه به جامعه است، اظهار داشتند: هر کشوری نیازمند مقررات و برنامه های جامع مدیریت برای برآوردن نیازهای طبیعی و اجتماعی انسان هاست و بدین لحاظ به حضور رهبر و حاکمیت در هر جامعه برای اداره کشور ضروری است.
نماینده مردم بوشهر در  مجلس خبرگان رهبری بیان اینکه خداوند در  قرآن امر فرموده در چارچوب قوانین الهی حاکمیت کنیم، بیان داشتند: از گذشته های دور بیعت با حاکم اسلامی به عنوان باوری عمیق در جامعه اسلامی تلقی شده اما برخی مسلمانان به دلیل ناآگاهی با مرگ یک حاکم مسلمانان با حاکم بعدی بیعت می کردند که این مسئله به شکل طبیعی موجب می شد که بعضا حاکمی نالایق بر مسلمانان حاکم شود.

ایشان تصریح کردند: حاکمیت پیامبر اکرم (ص) در طول حاکمیت خداوند بود و حاکمیت ائمه اطهار (ع) و ولایت فقیه نیز در طول حاکمیت و ولایت خداوند است و این امر مهم اسلامی در راستای برقراری حاکمیت اسلامی و اجرای حدود الهی در زمان غیبت نیز لغو نمی شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری ابراز داشتند: اطاعت از ولایت فقیه یک امر ضروری است که در قانون نیز به آن اشاره شده است اما از آن لحاظ ضروری و مهم است که مطابق روایت اسلامی اطاعت از ولایت فقیه در درجه اطاعت از امام معصوم قرار گرفته است.

ایشان با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت فقیه در جامعه امروزی و نقش مجلس خبرگان در این امر تصریح کردند: انتخاب رهبر و نظارت بر وی در جمهوری اسلامی ایران بر عهده مجلس خبرگان است و این مجلس کار خود را با جدیت انجام می دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به متعدد بودن افراد واجد شرایط و لزوم انتخاب یک نفر به عنوان ولی فقیه اضافه کردند: این مجلس وظیفه دارد بر اساس معیارهای روایات و احادیث در عصر غیبت فردی دارای علم، تقوا، مدیریت و دیگر خصوصیات را برای رهبری کشور انتخاب کند که این معیارها براساس روایات و احادیث اسلامی است

Please publish modules in offcanvas position.