ائمه جماعات مساجد، نسل جوان را با دستاوردهای انقلاب آشنا کنند/ مساجد سنگرهای دفاعی در برابر هجمه های فکری و اعتقادی دشمن باشند95/09/24

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم تلاش مضاعف ائمه جماعات مساجد به منظور آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کردند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عصر دیروز طی سخنانی در همایش ائمه جماعات و مسئولان هیئت امنای مساجد ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قم که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با تاکید بر این که به هیچ وجه نباید از اهمیت و تاثیرگذاری فوق العاده مساجد در تحولات فرهنگی و اجتماعی غافل شد ، ابراز داشتند:

بی شک برپایی این گونه نشست ها و همایش ها در خصوص تبیین جایگاه و اهمیت مساجد بسیار مهم و ارزشمند است و باید با تعامل نظر و همفکری و هم اندیشی در جهتی حرکت کرد که مساجد روز به روز جایگاه حقیقی و شایسته خود را پیدا کرده و محوریت لازم را هر چه بیشتر در اجتماع پیدا کنند.

ایشان با اشاره به تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم حفظ جایگاه و حریم مسجد افزودند: یکی از ضرورت های امروز که به لطف الهی ائمه جماعات نیز به آن اهتمام دارند ، بازگویی برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان است که باید این رویه هرچه بیشتر در مساجد بروز و ظهور داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین افزودند: یکی از رموز موفقیت ائمه جماعات در مساجد ، مخاطب شناسی است به ویژه این که با مردم با زبان آن ها سخن بگویند و صریح و شفاف آن ها را در جریان مسایل مهم کشور و جهان اسلام قرار دهند.

ایشان اضافه کردند: آن چه مسلم است این که به لطف الهی روایات بسیاری از اهل بیت(ع) در دست ما وجود دارد که ائمه جماعات باید روایاتی را برای مردم بیان کنند که متناسب با فهم جامعه باشد.

عضو خبرگان رهبری همچنین در ادامه با بیان این که انبیا و اولیای الهی حق بسیار بزرگی بر گردن جامعه ما و همه مومنین و موحدین عالم دارند، فرمودند: یکی از حقوق هایی که باید مورد توجه قرار دهیم  و خود را مخاطب آن قرار دهیم این است که انبیای الهی چه حقی به گردن ما دارند و از آن سو نیز ما چه حقوقی نسبت به آنها داریم که باید هر دو رعایت شود.

ایشان با اشاره به این که میلاد رسول اکرم (ص) در هفدهم ربیع الاول در پیش است، ضمن تبریک این ایام فرخنده اظهار داشتند: پیامبر(ص) در دوران صدر اسلام رنج ها و مشقت های بسیاری برای هدایت انسان ها متحمل شدند و آن جامعه ای که دختران را زنده به گور می کرد را به رشد و نورانیت بالایی رساندند و همه تلاششان این بود که مردم در سایه بندگی خدا رشد و ترقی پیدا کنند.

حضرت در انجام تکلیف الهی و انجام رسالت 23 ساله خود رنج و سختی زیادی کشیدند اما هیچ گاه در این مسیر و اطاعت امر الهی کوتاهی نکردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران در امتداد خط انبیا و اولیای الهی قرار دارد، فرمودند: به لطف خدای متعال امروز انقلاب اسلامی به جهان صادر شده و بسیاری از مردم مستضعف جهان هوادار انقلاب اسلامی ایران هستند و این از برکات راه امام و خون های مطهر شهدا و نیز هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری است.

البته دشمن نیز هیچ گاه بیکار ننشسته و مدام در حال توطئه و نقشه ریزی فکری و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی است به ویژه در بحث هجوم شبهات دینی و اعتقادی که مساجد و ائمه جماعات در این خصوص رسالت بسیار خطیر و مهمی در مقابله با جریان دشمن بر عهده دارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.