طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود دیر با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند95/10/19

طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهرستان دیر با حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جامعه مدرسین قم دیدار کردند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این دیدار فرمودند: دوران طلبگی و سربازی امام زمان فرصت مغتنمی است که همه ما باید قدر آن را بدانیم، شما می توانستید به دانشگاه بروید مدرکی کسب کنید و شغل دیگری را برگزینید اما آمده اید سربازی امام زمان(عج) را برعهده بگیرید و با شناخت از روحانیت و مراجع تقلید این قدم بزرگ را برداشته اید. قدر خودتان را بدانید که چه راهی را می خواهید طی کنید و این راه بسیار ارزشمند است.

ایشان در ادامه با بیان اینکه طلاب سه نوع می توانند باشند ابراز داشتند: نوع اول این که انسان حالت ایستایی داشته باشد یعنی طلبه چند سال در حوزه است اما بین سال اول طلبگی و سال های بعدی تغییری ایجاد نشود؛ از نظر علمی و عملی همان انسان قبلی است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در بیان نوع دوم، افزودند: نوع دوم انسان پسرفت و عقبگرد داشته باشد؛ طلبه نه تنها جلو نرفته بلکه پس رفت نیز داشته باشد یعنی طلبه سال اول طلبگی توجه به نمازشب داشته باشد و بسیاری مسائل را رعایت می کرده است ولی خدای ناخواسته مدتی بعد به لحاظ روحی و معنوی به جای پیشرفت، پس رفت کرده است این خطرناک است که ان شاءالله در این طلبه ها این دو نوع وجود نداشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در بیان نوع سوم بیان کردند: نوع سوم انسان درحال پیشرفت باشد و خیرش به دیگران برسد یعنی طلبه هفته دوم بهتر از هفته اول، ماه دوم بهتر از ماه اول طلبگی، سال ششم طلبگی قابل مقایسه نیست با طلبه سال اول و از لحاظ اخلاقی و علمی پیشرفت کرده است و مورد غبطه دیگران است.

ایشان در پایان با آرزوی توفیق سعادت و هدایت برای طلاب، ابراز کردند: از زمان فرصتتان در حوزه نهایت استفاده را کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.