انتقام گیری شخصی در حوادثی مثل پلاسکو مناسب نیست/ نباید شاهد تکرار این‌گونه حوادث باشیم95/11/09

امام جمعه قم فرمودند: در حوادثی همانند پلاسکو نباید به دنبال حاشیه‌سازی باشیم و عده‌ای را بکوبیم و انتقام گیری شخصی کنیم.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران اظهار داشتند: در این حادثه آتش سوزی تعدادی از آتش نشانان شجاع و قهرمان و همچنین تعدادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند.

ایشان عنوان کردند: در این حادثه روح ایثار و فداکاری و همچنین نمایشی از همدلی و وحدت ملی و دینی را شاهد بودیم و در عین حال تعدادی از خانواده‌ها داغدار عزیزان خود شدند که پیام مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و مسئولان برای آنها تسلی بخش بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید شاهد تکرار این‌گونه حوادث باشیم، افزودند: پس از این حادثه شاهد جلوه‌های عاطفی و انسانی مردم ایران بودیم و اقدامات تحسین برانگیزی رخ داد و دنیا نیز بداند که اگر حادثه‌ای کشور و ملت ما را تهدید کند همه مردم ایران وارد عرصه خواهند شد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حاشیه سازی عده‌ای از افراد درباره حادثه پلاسکو، فرمودند: در حوادث اینگونه نباید به دنبال حاشیه‌سازی باشیم و عده‌ای را بکوبیم و نباید انتقام گیری شخصی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود بر رسیدگی به موضوع نجات آتشنشانان و مردم در مرحله اول تأکید کردند.

باید درباره ساختمان‌های دیگری که همانند پلاسکو در معرض خطر هستند، اقدامات لازم صورت گیرد که دیگر شاهد اینگونه و وقایع تلخ نباشیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.