آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شوند/ کارنامه روحانیت در دفاع مقدس جلوه کرد95/11/30

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر به مبحث زمینه‌سازی برای اجرای معروف و زمینه سازی برای برچیده شدن منکر اشاره و بیان کردند: معروف به منزله بذر پرقیمتی است که اگر بخواهیم بدون زمینه سازی آن را رشد دهیم به معنای کاشت نهال در شوره زار است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه دادند: تنها نباید بسنده به امر به معروف و نهی از منکر کرد بلکه زمینه‌سازی برای عملی شدن آن هم باید مورد توجه باشد.

امام جمعه قم در ادامه افزودند: آسان سازی احکام و فرایض یکی از مواردی است که می‌تواند در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأثیرگذار باشد.

آیت الله حسینی بوشهری، ارشاد تدریجی را مورد اشاره قرار دادند و بیان کردند: آرام آرام وارد کردن مسائل دینی و احکام در جامعه باید مورد توجه آمران به معروف باشد زیرا بازدهی آن دو چندان می‌شود.

ایشان تشویق را از دیگر مسائلی دانستند که در امر به معروف باید به آن توجه کرد و گفتند: تشویق به شکل مستقیم باعث ترغیب‌ انسان‌های نیکوکار و غیر مستقیم هم نوعی ابراز مخالف با افرادی که اقداماتی انجام می‌دهند که با دین همراهی ندارد، است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین برخوردهای حمایتی را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت معنوی و مالی صورت گیرد تا فضای جامعه به فضای دینی مبدل شود.

امام جمعه قم در ادامه به حضور روحانیت در دفاع مقدس اشاره و ابراز کردند: کارنامه روحانیت در طول تاریخ و دفاع مقدس جلوه کرد و نشان داد روحانیت تنها اهل سخن نیست بلکه با لباس روحانیت در جبهه‌ها حضور داشتند و بین گفتار و عمل پیوند برقرار کردند.

ایشان همچنین به سالروز کودتای رضاخان و عوام‌فریبی‌های مذهبی وی در ابتدای کار اشاره کردند و فرمودند: رضاخان تا قدرت پیدا کرد تضعیف اسلام و روحانیت را در برنامه خود قرار داد و حتی به کشف حجاب پرداخت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.