عالمان دین عناصر همدلی و هم زبانی جامعه هستند/ تاریخ تشیّع را حفظ نکنیم انگلیس و آمریکا برایمان تاریخ می نویسند95/12/12

  عضو خبرگان رهبری فرمودند: عالمان دینی به عنوان دیده بان همیشه بیدار اسلام عامل همدلی و هم زبانی در متن اجتماع هستند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، در خصوص فضلیت کسب علم و دانش در ایام فاطمیه، اظهار داشتند: روایات و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) چراغ راه هدایت بشریت است و وظیفه شیعیان استفاده از این چراغ پرفروغ در متن زندگی فردی و اجتماعی است.

ایشان با اشاره به حدیث "ان أَشَدَّ أَهْلِ النَّارِ نَدَامَةً وَ حَسْرَةً رَجُلٌ دَعَا عَبْداً إِلَى اللَّهِ فَاسْتَجَابَ لَهُ وَ قَبِلَ مِنْهُ فَأَطَاعَ اللَّهَ فَأَدْخَلَهُ اللَّهُ الْجَنَّةَ وَ أَدْخَلَ الدَّاعِيَ النَّارَ بِتَرْكِهِ علمه " از نبی مکرم اسلام(ص) تصریح کردند: بیشترین پشیمانی و ندامت در بین اهل آتش برای عالمانی است که در دنیا مردم را به سوی اطاعت از خدای متعال و مسیر بندگی سوق داده اند، ولی خود در روز محشر به دلیل عدم عمل به علم و دانش خویش در آتش هستند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به بیان لزوم کسب معارف و آموزه های مکتب فاطمیه پرداختند و بیان داشتند: روایت فوق به طور خاص شامل علماء، روحانیون و اهل دانش است، کسانی که به علم خود ترتیب اثر نداده اند و از مسیر اصلی بندگی خارج شده اند، پشیمانی پایان حال افرادی است که دیگر انسان ها را به سوی خداوند دعوت می کنند ولی خود خارج از مسیر عبودیت و بندگی قدم می گذارند.

عضو خبرگان رهبری با تشریح روایتی از امام صادق(ع)، تاکید کردند: حضرت صادق(ع) خطاب به شاگرد خویش حماد می فرماید در طول روز به دنبال فراگیری دانش باش، نکته قابل تامل این است که آن حضرت زمان خاصی را برای کسب علم مشخص نمی کند، به عبارتی انسان در همه حال و همه وقت باید در جستجوی دانش و علم باشد و چه دانش و علمی والاتر و ارزشمندتر از آموزه های صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) است؟

ایشان عالمان دین را به عنوان وارثان انبیاء و نقش آفرینان عصر غیبت امام عصر(عج) بیان کردند و افزودند: در فرهنگ دینی ما روحانی صاحب علم وتقوا تفسیر می شود. حقیقتا روحانی بایستی یک برنامه ساز و کار داشته باشد؛ نمی تواند خصوصا در ایام فاطمیه که هر لحظه آن تربیت و آموزش تعالیم ناب فاطمی(س) است بی تفاوت در جامعه عمل کند و به سعادت دیگر انسان ها توجهی نداشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: روحانی باید متناسب با شرایط سیاسی و اجتماعی جهان تشیّع حرکت کند و در مجاهده و جهاد همیشه پیشگام باشد، در حقیقت عالمان دینی عنصر گران قدری هستند که از تفرقه در اجتماع جلوگیری می کنند.

ایشان ابراز داشتند: عالمان دینی به عنوان دیده بان همیشه بیدار اسلام عامل همدلی و هم زبانی در متن اجتماع هستند و با بصیرت  دقیق از ایجاد تفرقه در صفوف به هم پیوسته اسلامی جلوگیری می کنند. نقش موثر روحانیت در ایام فاطمیه غیر قابل انکار است.

امروز همه ما مسئول حفاظت از آموزه ها و تعالیم حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم، اگر تاریخ تشیّع و تعالیم حضرت زهرا(س) را حفظ و ثبت نکنیم انگلیس و آمریکا  برای فاطمیه شیعیان تاریخ می نگارند.

ایشان از مسئولیت خطیر روحانیون و اهل علم در عصر حاضر خبر دادند و تاکید کردند: خدای متعال نعمت های ارزشمندی را در اختیار جامعه ما قرار داده است؛ نعمت هایی از قبیل آبرو، سربلندی و احترام در دنیا. در حقیقت امروز تمام جهان، انقلاب اسلامی ایران را با نام شیعیان مولای متقیان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) می شناسند و این نعمت کوچکی نیست.

شرایط انقلاب اسلامی ایران امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، باید نیازمندی های انقلاب را بشناسیم و وظیفه خود را به درستی تعریف کنیم، قشر روحانی و دانشجو باید سطح دانش، اخلاص و پاک دامنی خود را بیش از پیش بالا ببرد.

اهل دانش و فضلیت با همیاری جوانان فاطمی می بایست متوجه لغزش های فرهنگی و سیاسی این انقلاب باشند، این انقلاب سرچشمه آن ولایت حضرت علی(ع) است و باید با دقت و بصیرت چشم انداز و چالش های موجود را شناخت، باید عوامل تهدید جهان تشیّع را با دقت بررسی کرد و حقیقتا بایستی تمامی عواملی که باعث جدایی جوان از تعالیم فاطمیه می شود را نابود کرد.

 

دیدگاه‌ها   

#2 Guest 1396-02-26 09:49
این دیدگاه توسط مدیر حذف شده است
ناشناس
#1 ناشناس 1395-12-15 16:01
پس چرا یک مساله را هر عالم یه چی میگه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.