دغدغه رهبری در اشتغال جوانان مد نظر مسؤولان قرار گیرد96/01/06

  حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو شورای عالی حوزه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشتند: یکی از مشکلاتی که هم‌اینک بخش عمده‌ای از جوانان به آن گرفتار هستند، اشتغال است که باید فکر اساسی برای رفع این چالش انجام شود.

موضوع اشتغال و تولید یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است که با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ در کشور، مسوولان باید دغدغه رهبری مبنی بر اشتغال جوانان و ایجاد یک فضای کسب و کار و تولید را جدی و مد نظر قرار دهند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: شعارهایی که مقام معظم رهبری در طی چندین سال گذشته بر آن تمرکز کرده و مسوولان کشور را برای اجرای کردن آن سفارش می‌کند بر محورهای اقتصادی بوده است.

ایشان با اعلام این که امسال نیز برای دومین سال پیاپی بر نقش اقتصادی مقاومتی در اولویت برنامه‌های مسوولان تاکید دارد و به نام سال اقتصادی مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده، بیان کردند: دوران خدمت برای مسوولان فرصت بی‌بدیلی برای خدمت به مردم است که می‌توانند در ایام مسوولیت خود اقدامات مناسب و غیرقابل فراموشی را به مردم ارائه کنند.

مقوله تولید و اشتغال که رهبری در سال جاری بر اجرای آن تاکید دارند نشان می‌دهد که با وجود ظرفیت‌های خوبی که در کشور و استان بوشهر قرار دارد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه کشور و رفع مشکل بیکاری در کنار توجه به الگوهای مصرف کالاهای ایرانی توسط مردم باشد.

استان بوشهر به عنوان یکی از مراکز بزرگ اقتصادی کشور دارای ظرفیت‌های متعددی برای اشتغال و تولید است که با ایجاد مهارت افزایی متناسب با نیازهای مراکز تولیدی و اقتصادی از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توان گام‌های ارزنده‌ای برای کاهش میزان بیکاری جوانان و افزایش تولید ایجاد گردد که باید مسوولان استان بوشهر به عنوان یک اولویت به آن نگاه کنند

البته نوع تولیدات داخلی نیز باید به گونه‌ای کیفی شود که میزان اقبال عمومی نیز برای استفاده از آن بیشتر شود هر چند که طی یک تا دو سال گذشته شاهد کیفی‌تر شدن این تولیدات و استفاده بیشتر هم‌وطنان از کالاهای ایرانی هستیم که باید فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه انجام شود.

دیدگاه‌ها   

ولایت مدار
#2 ولایت مدار 1396-01-07 16:10
دشمنان بدانند اگر از سرهایمان
کوه ها بسازنند؛ فرزندانمان هرگز
در کتاب تاریخ خود نخواهند خواند
که خامنه ای تنها ماند...
نقل قول کردن
کنفرانی
#1 کنفرانی 1396-01-07 07:19
ممنونم از وجود سایت خوب وپرباری که دارید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.