حفظ برادری میان مسئولین کشور موجب سعادت ملت می ‌شود/رعایت اخلاق حسنه، شرط خدمت به مردم96/01/16

عضو خبرگان رهبری فرمودند: همه مسئولان ملزم به حفظ ارزش ها، اخلاق حسنه اسلامی، همدلی برای حفظ کرامت مردم و نیز تلاش صادقانه برای رفاه و آسایش آنان هستند.

حضرت آیت الله حسيني بوشهري«دامت برکاته» در گفتگو بایکی از خبرگزاری ها در قم، در خصوص اهمیت اخلاق حسنه در جامعه اسلامی، اظهار داشتند: بر اساس آیات الهی و روایات معصومین(ع) اگر می خواهید در زندگی دوست خوب، شریک و همراه دلسوز داشته باشید باید از خودپسندی، بد اخلاقی و ناشکیبایی فاصله بگیرد.

ایشان با بیان آیه "وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ"، تصریح کردند: آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) بر مسئله صبر تاکید فراوانی دارد، در حقیقت انسان اگر مقام صبر را درک کند و نسبت به آن عامل باشد موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه" إِنَما یُوَفَى الصَابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ"، ابراز داشتند: در فرهنگ قرآن و عترت هر عمل نیک و هر کار خیری پاداش مشخص و معین دارد، اما بر اساس این آیه شریفه در قیامت پاداش صبر و استقامت صابرین بدون اندازه ‌گیری و بی حد و حصر بخشیده می شود و به غیر از خداوند کسی از میزان آن اطلاع ندارد.

اخلاق حسنه بزرگ ترین نعمت الهی در قرآن کریم است که برای بشریت به ودیعه گذاشته شده است و حقیقت آن است که اخلاق حسنه قرآنی اراده، تصمیم، عهد، عمل و نرم خویی در متن جامعه را به همراه خواهد داشت.

متأسفانه در جامعه ما اگر کسی به مسئولان و افراد تاثیرگذار جامعه اسلامی نازک تر از گل بگوید خود را می بازند و چهره شان در هم فرو می رود، این برای یک مسئول، برای اهل مسجد، برای همه افرادی که داعیه مذهبی دارند، برای پدر و مادر و همه اقشاری که تاثیرگذار هستند ضعف بزرگی محسوب می شود.

ایشان در ادامه سفارش های امام خمینی(ره) را به متصدیان امور کشور جهت حفظ برادری، که تا پایان عمر پربرکت ایشان ادامه داشت، یادآور شدند و اذعان داشتند: همانطور که امام(ره) فرمودند حفظ برادری میان عموم مسئولین کشور موجب سعادت کشور و ملت می ‌شود و اگر این برادری حفظ نشود همه مخذول خواهند شد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به متن صحیفه امام خمینی(ره)، تصریح کردند: عبارت "و چنانچه یک وقت خدای نخواسته هواهای نفسانی در کار بیاید و تبعیت از هوای خودش بکند و بخواهد در مقابل هم جبهه گیری بکند" در این صحیفه شریف به روشنی این نکته را مورد تاکید قرار می‌ دهد که اختلاف، نتیجه تبعیت از هواهای نفسانی است و هر توجیه دیگری صرفاً برای خودفریبی صورت می‌گیرد و قابل قبول نیست.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: رابطه حسنه و محبت آمیز به واسطه ولایت پذیری شکل می گیرد و در جهت تبیین فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) باید ولایت به عنوان معیار حقیقی حاکمیت داشته باشد.

ایشان در ادامه با اشاره به سیره زندگی اخلاقی سیاسی امام خمینی(ره)، تاکید کردند: اثبات اسلام ناب محمدی(ص)، اعتماد به وعده‌ الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگوی جهانی، اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت از محرومان و مستضعفان و تکیه بر وحدت ملی از جمله شاخص‌های سلوک رهبری امام خمینی(ره) بود.

عضو خبرگان رهبری در پایان اظهار داشتند: حضرت صاحب الزمان(عج) و سربازان حقیقی منجی بشریت، با نیروى ایمان، اخلاق حسنه و با حیات بخش ترین برنامه هاى عمرانى و اقتصادى نهضت الهى و دعوت آسمانی خود را آغاز می کنند.

دیدگاه‌ها   

محسن سامی
#2 محسن سامی 1396-01-20 15:53
از مطالب خوبتان ممنونم
نقل قول کردن
داوری
#1 داوری 1396-01-17 06:00
سلام علیکم
خدا شما رو برای اسلام حفظ کنه ان شاءالله
بابت زحماتتون ممنونیم
یا علی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.