مسئولان دیر به فکر بحران ریزگردها افتاده‌اند96/01/31

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بحران ریزگرد و گردوغبار در کشور و قم را جدی دانستند و گفتند: مسئولان برای اقدام در مقابل این بحران دیر عمل کرده‌اند.

حضرت آیت الله حسيني بوشهري«دامت برکاته»، قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار مسئولان اجرایی همایش بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، پدیده گرد و غبار و ریزگرد را بسیار مهم و حیاتی برشمردند و اظهار کردند: در سال‌های گذشته این مسئله مغفول مانده بود و مسئولان نسبت به آن بی‌توجه بودند اما امروز مورد توجه قرارگرفته است و برگزاری همایش هم در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

ایشان تهدید بحران ریزگردها را بسیار جدی برشمردند و افزودند: این بحران بسیاری از استان‌ها را تا به حال به تعطیلی کشانده است، مسئولان برای اقدام در مقابل این بحران کمی دیر به فکر افتاده‌اند و تا همین چند سال پیش هم به این موضوع بی‌تفاوت بودند.

امام جمعه قم با اشاره به وضعیت بسیار سخت مردم خوزستان به دلیل وجود مشکل ریزگرد و گرد و غبار در این استان، تصریح کردند: امروز خوشبختانه مسئله ریزگرد و غبار گوش شنوا پیدا کرده است، برای ما هم در استان قم این دغدغه مطرح شده و منتظر اقدامات مسئولان در این زمینه هستیم.

ایشان بحران ریزگردها را از جمله نگرانی‌ها و دغدغه‌های مراجع عظام تقلید برشمردند و افزودند: باید این مسئله به طور دقیق و با جزئیات در همه ابعاد بررسی شده و برای مسئولان ملی هم تبیین شود، همایش بحران دریاچه نمک و گردوغبار هم باید در حد و اندازه‌های این همایش برگزار شده و نتایج آن اطلاع‌رسانی شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی همایش بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار، ادامه دادند: مردم، حوزه علمیه و مراجع تقلید همگی در بحث محیط زیست نگران بوده و دغدغه جدی در این زمینه دارند و باید آسیب‌ها و راهکارها به صورت دقیق و علمی مطالعه شده و اطلاع رسانی شود.

در یک مقطع زمانی نهضت سد سازی مورد تأیید بود و کسی در آن زمان عواقب و پیامدهای جبران ناپذیری که به همراه داشت را در نظر نگرفته بود و زمانی که کار از کار گذشت و زمین‌ها خشک و تبدیل به شورزار شدند همگی به فکر جبران افتاده‌اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در برهه‌ای مسئولان هر شهری احساس می‌کردند اگر سد داشته باشند همه مشکلاتشان حل می‌شود، تصریح کردند: باید آسیب‌ها و اقدامات و راهکارهای عملی به صورت مطالعاتی و دقیق بازگو شود، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و مردم دغدغه جدی در بحث محیط زیست دارند که با اطلاع‌رسانی درست می‌توان به راهکاری عملی دست یافت.

ساخت سد برای برخی مناطق مؤثر بوده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اما لزوما در همه مناطق نباید از آن استفاده شود چرا که در برخی از مناطق ساخت سد بر روی رودخانه نتایج منفی بسیاری با خود به همراه داشته است که باید این مسئله هم قبل از تبدیل به بحران مورد بازنگری قرار گیرد.

دیدگاه‌ها   

دانشچو
#3 دانشچو 1396-02-04 16:18
همه جا فقط شعار همه جا کلک همه جا حقه بازی امروز من بیمارستان بودم نفسم بخاطر گرد و غبار بند امده بود
نقل قول کردن
مظلوم
#2 مظلوم 1396-02-03 07:27
خدایا این سید را حفظ کن از بوشهر است ولی دلشان به حال ما می سوزه به خدا دلمان خونه مگر ما ایرانی نیستیم مگر ما انسان نیستیم هیچ کس عکس العملی نشان نمی دهد ریه هایمان همه پر از خاک است خاک انسان را می کشه انگار رنج ما پایانی نداره ولی بخاطر این حمایت دست بوس آیت الله هستیم
نقل قول کردن
ناشناس
#1 ناشناس 1396-02-01 18:14
مسئولان الان فکر انتخاباتند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.