چهار شاخص انقلابی ماندن96/02/06

معاون جامعه مدرسین، روح انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از قرآن کریم دانستند و بر لزوم تداوم حرکت انقلاب اسلامی از مسیر توحید و حرکت برای خدا تاکید کردند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عصر دیروز در همایش بینالمللی پژوهش های قرآنی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)،‌ انقلاب اسلامی ایران را قیامی برای حق دانستند و گفتند: اگر این حرکت همیشه در جریان باشد و در حوزه فردی و اجتماعی تحقق یافت، قطعا این انقلاب تداوم خواهد یافت و سال به سال نیز بر عزت و شکوه این انقلاب افزوده شد.

اندیشمندان و فلاسفه بسیاری در خصوص انقلامی نظر داده اند که از جمله آنها می توان به میشل فوکو اشاره کرد که وی در این رابطه گفت که انقلاب اسلامی ما را روح جهان بی روح میداند؛ بسیاری از اندیشمندان، وجه و بعد فرهنگی را به عنوان وجه غالب انقلاب اسلامی ذکر کردهاند.

عضو  هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کردند: اگر حرکت این ملت بر مدار قرآن کریم و مبانی الهی نبود ، قطعا این انقلاب با این عظمت با این شرایط جهانی و جهت بندی قدرتهای بزرگ جهان محقق نمیشد؛ جهت دیگر انقلاب ما آن است که این مردم به یاری دین خدا شتافتند و خداوند نیز بشارت داده است که این حرکت که با حضور همگانی مردم و با نیت یاری دین حق انجام شده است قطعا به پیروزی خواهد رسید.

اگر حضرت ابراهیم(ع) به مقام خلیل اللهی رسید و حضرت موسی(ع) تاج فرعونیان را به زمین زد و  پیامبر(ص) عادات و رسوم و جاهلی را از بین برد به این دلیل بود که این حرکت برای رضای خدا و در جهت یاری دین حق صورت گرفت.

بیش از 1000 آیه در خصوص شخص حضرت موسی(ع) در قرآن بیان شده است؛ فلسفه این همه آیه در خصوص انبیای الهی، به این دلیل است که مردم الگوی رفتاری خود را از انبیای الهی برگیرند؛ قرآن کریم، الگوهای اصیل خود را در حوزه زنان و مردان ارایه میدهد؛ این مساله نشان میدهد که هرچه عمق قرآن کریم را بازشناسی کنیم بازهم میتوانیم مبانی غنی الهی را از این آیات برگیریم.

این انقلاب تا زمانی ساری و جاری است که مردم به این مبانی قرآنی پایبند باشند و به حکم الهی تن دهند ؛کسانی که زیربار حکم الهی نروند در جرگه کفار خواهند بود واگر ما میخواهیم انقلابی بمانیم باید به حکم الهی تن دهیم.

رعایت اصول و ارزشها از دیگر مسایلی است که در انقلابی بودن با ماهیت و نگاه قرآنی نقش آفرین است؛ امام علی(ع) ویژگیهای توفیق جامعه دینی را بیان کرده است که دو رکن آن در خصوص شایسته سالاری است و دو رکن دیگر آن مرتبط به حفظ اصول و عمل به آن است.

آیتالله حسینی بوشهری اظهارکردند: هدفگیری آرمانهای انقلاب از دیگر اصولی است که انقلابی ماندن ما را تحکیم خواهد کرد؛ همیشه باید نگاه ما به قلهها باشد و همت بلند داشته باشیم و در همین حال حقوق مردم جامعه را نادیده نگیریم؛ انقلاب ما برای بازگرداندن حقوق درماندگان و فقرا و کسانی است که حق آنها ضایع شده است؛ روح قرآن بیان میکند که باید در عرصههایی که در آن، آفت زدگی ایجاد شده است اصلاح انجام شود.

شاخصه دیگر انقلابی ماندن، عزت اسلامی است؛ استقلال کشور و زیریوغ بیگانه نرفتن و دست دوستی به دشمنان ندادن ازدیگر ویژگیهای ماندگاری انقلاب است؛ کسانی که دست دوستی به جبهه بیگانه دراز میکنند و با آنها سر یک سفره مینشینند نمیتوانند خود را مومن و انقلابی بدانند.

شاخصه چهارم انقلاب اسلامی، عدم تبعیت از دشمن است که به رهبر انقلاب آن را جهاد کبیر دانستند؛ شاخصه پنجم انقلابی ماندن نیز تقوای دینی و سیاسی است؛ در حالی میتوانیم انقلاب خود را به جلو هدایت کنیم که این اصول را رعایت کنیم.

دیدگاه‌ها   

صبوری
#4 صبوری 1396-02-14 13:57
کسی برای رییسی زحمت نمی کشه باز هم باید این روحانی پلید را تحمل کنیم
نقل قول کردن
مهدی
#3 مهدی 1396-02-09 13:49
مناظرات حال نمیده احمدی نژاد خدا بیامرز رفت دیگه کسی یقه نمیگیره این مناظره بدرد عمه شون می خوره
نقل قول کردن
صدرا خزری
#2 صدرا خزری 1396-02-09 06:40
با مناظره دیروز تا الان سکان قدرت در دست رئیسیه البته اگر روحانی بگذاره
نقل قول کردن
محسن
#1 محسن 1396-02-07 07:41
دیشب ایت الله رییسی صحبت کرد انقلابی واقعی را می شد در او دید نمی دانم با این همه تخریبی که علیه ایشان انجام می دهند رای میاره یا نه ولی اگر کسی بتونه به داد این مملکت برسه فقط رییسیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.