تعرض به مردم و عالمان دینی حکومت آل خلیفه را از بین می‌برد96/03/04

امام جمعه قم، ضمن محکومیت تعرض حکومت آل‌خلیفه به شیخ عیسی قاسم، این حرکت را در راستای خوش خدمتی به اربابان و سردمداران استکبار دانستند و از مردم این منطقه خواستند که در صحنه حاضر باشند تا به پیروزی برسند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها  با محکوم کردن حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه به شیعیان بحرین و منزل شیخ عیسی قاسم گفتند: جناب شیخ عیسی قاسم از چهره های روحانی، عالم، پرهیزکار و مردمی است.

مردم بحرین تا کنون ثابت کردند که با تمام وجود نسبت به رهبر دینی و مذهبی خودد وفادار هستند، الان مدت هاست که ایشان در محاصره قرار دارد و مردم کار و زندگی خود را در دفاع از این شخصیت علمی و دینی تعطیل کرده اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه متأسفانه حکومت هایی که هیچ ارتباطی با مردم ندارند با نیروی قهریه و زور می خواهند حکومت کنند، اظهار داشتند: چنین حکومت هایی تحمل شخصیت هایی همچون شیخ عیسی قاسم را ندارند از این رو با تشکیل دادگاه های فرمایشی، ایجاد تبلیغات، سلب تابعیت، حکم زندان و مصادره اموال می خواهند با مردم مقابله کنند.

ممکن است این ها چند روزی بتوانند تاخت و تازی داشته باشند و در نتیجه شرایط را برای مردم و این روحانی بزرگوار سخت کنند اما تجربه تاریخی می گوید که ظلم ادامه دار نبوده و پایدار نیست، نمونه روشن این مسأله را در عراق دیدیم که صدام با وجود ایجاد محدودیت هایی که نسبت به عالمان دینی همچون شهید صدر داشت اما در پایان راه برنامه و سنت قطعی الهی نسبت به انسان های ظالم این است که رفتنی هستند و حکومت دست مردم خواهد افتاد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امیدواریم مردم بحرین همانگونه که تا کنون در جهت حمایت و پشتیبانی از شیخ عیسی قاسم اقدام و همراهی کردند به کار خود ادامه دهند، ابراز داشتند: به دولت بحرین مشفقانه و خیرخواهانه می گوییم که این روشی شما با پشتیبانی آل سعود و اربابان غربی برای مقابله با ملت بحرین و روحانیت و عالمان پیش گرفته اید روشی نیست که بتواند حکومت شما را طولانی کند.

ایشان خطاب به حکم بحرین گفتند: بهتر است که در کنار مردم قرار گرفته و با مردم همراهی کنید، مردم چیز زیاده از شما نمی خواهند بلکه خواستار آزادی و حق رأی هستند، اگر چنین اتفاقی نیفتد آن موقع باید خودتان را ملامت کنید که چرا در شرایطی که همگان نصیحت کردند و از در خیرخواهی وارد شدند به سخنان آنان توجه نشد.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: برگزاری انتخابات آزاد و انتخاباتی که مردم حق رأی داشته باشند سبب زندگی مسالمت آمیز در بحرین می شود

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.