اعتماد متقابل میان امام(ره) و مردم96/03/11

شهید مطهری بعد از مراجعت از پاریس به این نکته تاکید داشت که حضرت امام، راه، هدف و مردم همراه خود را بخوبی شناخته است. این نشان‌دهنده اعتماد متقابل میان امام و مردم بود.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، نماینده مجلس خبرگان طی یادداشتی در روزنامه جام جم نوشتند:

حضرت امام خمینی (ره) از روزی که حرکت انقلاب و این نهضت مقدس را آغاز کردند یکی از برنامه‌ها و شعار اصلی‌شان این بود که بیگانگان نباید در امور ملت ما دخالت کنند. چون معتقد بودند ظرفیت ملت ایران با توجه به جایگاهی که دین و باورهای اعتقادی به مردم داده، وضعیت را به‌گونه‌ای ایجاب می‌کند که حق دخالت اجانب و بیگانگان را در سرنوشت امت اسلامی نمی‌دهد.

امام در مقابل جبهه استکبار موضعی سخت و آشتی‌ناپذیر داشت . ایشان سختی‌ها و مصائب ملت‌ها را ناشی از وجود استکبار و صهیونیست می‌دانستند و این شعاری بود که قبل و بعد از پیروزی انقلاب مورد تاکید ایشان بود. امام راحل روی مردم و جامعه اسلامی ایران سرمایه‌گذاری جدی کردند. نگاهی به صحیفه نور و بیانات امام نشان می‌دهد که واژه مردم و تاکید بر اتکای به خدای متعال و خودکفایی در سخنان ایشان موج می‌زند.

خاطره معروفی را از حضرت امام (ره) نقل می‌کنند که وقتی از ایشان پرسیده شد یار و یاور شما چه کسانی هستند، ایشان به کودکان در گهواره اشاره کردند و از آنها به‌عنوان یاوران و همراهان آینده یاد کردند.

از همین مطلب پیداست که امام روی مردم تکیه فراوانی داشت.

شهید مطهری هم بعد از مراجعت از پاریس به این نکته تاکید داشت که حضرت امام، راه، هدف و مردم همراه خود را بخوبی شناخته است. این نشان‌دهنده اعتماد متقابل میان امام و مردم بود.

دیدگاه‌ها   

حماسه
#1 حماسه 1396-03-12 15:07
مردم با حماسه 29اردیبهشت یاد امام و کلام امام را زنده کردند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.