حوزه امروز با سال های گذشته قابل مقایسه نیست/وزارت ارشاد اسلامی از آثار مکتوب حوزویان حمایت کند96/06/11

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» عصر دیروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به انتظارات بالای جامعه حوزوی و فرهنگی و هنری از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمودند: حضور دراز مدت شما در عرصه های فکری و فرهنگی، چه زمانی که در حوزه به عنوان یک چهره شاخص فکری و اهل قلم و چه در زمانی که در وزارت ارشاد در جایگاه معاونت عهده دار کارهای بزرگی بودید، مثمر ثمر بوده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیتهای بسیار سنگینی را به دوش دارد و امیدواریم این زمینه کاری عظیمی که در مقابل شما است به خوبی اداره شود و انتظارات جامعه، مردم و علما را برآورده کند.

وضعیت امروز حوزه با سال های قبل قابل مقایسه نیست؛ تعداد مجلات و کتبی که در قم منتشر می شود؛ تاسیس انجمن های علمی گسترده و قوی در حوزه از ظرفیت های بسیار خوب حوزه است که نظام و وزارت ارشاد می تواند از این ظرفیت در پاسخگویی به نیازهای ایران اسلامی بهره بگیرد.

معاونت پژوهش حوزه در یک برهه ای کار بسیار خوبی انجام داد و طی مکاتبه با وزارت خانه های مختلف، اعلام کردند که نیازهای آنها در عرصه دینی و مذهبی اعلام کنند؛ این نیازها به انجمن های علمی ارجاع داده شد که بخشی از آنها پاسخ داده شد و بخش دیگر در حال پاسخگویی است.

نمایشگاههای کتابی که به شکل تخصصی می تواند در خود حوزه و مراکز تخصصی حوزه برگزار شود از ظرفیت های خوبی است که باید انجام داد؛ یکی ازکارهای مهم وزارت ارشاد، پشتیبانی از آثار مکتوب حوزویان است؛ تعداد بسیاری از حوزویان آثار خوبی تالیف کردند که متاسفانه به چاپ نرسیده است که امیدواریم موانع مهمی که در عرصه نشر وجود دارد به نوعی رفع شود.

خوشبختانه حوزه، بخشی از کار خود را مباحث و مسایل هنری قرارداده؛ تا کنون همایش هایی در زمینه شعر برگزار کردیم و خوشبختانه اشعار فاخری نیز در این عرصه ارایه شده است؛ اگر این استعدادهای هنری حوزه ساماندهی و پشتیبانی شود قطعا تعامل مشترک حوزه و ارشاد را متجلی میکند.

رای بالای مجلس به وزیر ارشاد و خرسندی طلاب و حوزویان از انتخاب کسی که سالها در حوزه حضور داشته است، این امید را ایجاد کرد که نقش آفرینی بیشتری داشته باشید.

دیدگاه‌ها   

صامتی
#1 صامتی 1396-06-13 07:30
بله درسته قابل مقایسه نیست امروز همه دنبال یک لقمه نونند تا شکمشان رو سیر کنند دیروز در اوج فقر دنبال دین بودند تا دین مردم از بین نره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.