ضرورت به روزشدن حوزه های علمیه به لحاظ محتوا96/06/19

عضو شورای عالی حوزه علیمه قم بر به روزشدن بیشتر حوزه های علمیه از لحاظ محتوا، آموزش، تنوع در علوم، اخلاق و سیاست فکری تاکید کردند

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» روز یکشبنه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه شهرستان آمل گفتند، با توجه به شرایط زمانی و تنوع اطلاعات وپاسخگویی به شبهات مختلف، حوزه ها باید برای طلبه ای که از مدرسه بیرون می آید متناسب با فضای جامعه صحبت کند و حوزه ها زمان زده نبوده و آگاه به زمان است که برای جامعه برنامه ریزی می کند.

ایشان، به برخی شاخص های حوزه های مطلوب اشاره کردند و ادامه دادند: سه نگاه مطلوب در حوزه وجود دارد و حوزه های علمیه نباید راکد بوده و نگاه به گذشته  و به حال و آینده کاری نداشته باشد و همراه با زمان بیاندیشد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر درمجلس خبرگان رهبری افزودند: چنانچه حوزه  در نگاه نخست در پیشرفت  عین دانشگاه باشد واصالت های گذشته را بیان و برای امروز فکر کنیم مانند دانشگاههای پیشرفته دنیا خواهد شد

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینگه در نگاه سوم برای حوزه مطلوب علاوه بر اصالت و سنتی بودن در حوزه چشمش را به گذشته نمی ببندد و متقضیات امروز را در نظر می گیرد، ادامه دادند: حوزه امروز را بررسی و از آینده غفلت نمی کند که ضرورت دارد برای آینده برنامه ریزی کند.

حوزه مطلوب راه ورود و خروج را می شناسد و کسی که ورودی را نشناسد خروجی را خوب نمی شناسد.

امام جمعه قم همچنین ادامه دادند: حوزه مطلوب دارای استقلال است که مقام معظم رهبری فرمودند حوزه  بی تفاوت نسبت به نظام اسلامی نیست که اگر انتقادی می کند از سر لطف است.

آیت الله بوشهری ضمن توصیه به طلاب حوزه های علمیه شهرستان آمل در خصوص استفاده از فرصت های طلایی گفتند: کسی که می خواهد امر به معروف کند باید عامل و آمر به حلال و حرام باشد تا بتواند در جامعه همانند آیت الله جوادی آملی اثرگذار باشد.

طلبه باید روح پرسشگری داشته باشد تا به جایی برسد و حرمت اساتید و جایگاه رابداند که اگر حریم را حفط کند موفق می شود و امروز نیز در عصر غیبت پرچم دین برافراشته است به سبب مجاهدت ها و عملکرد علما، مراجع و بزرگان دینی است که به اینجا رسید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.