برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه اتاق فکر تشکیل شود96/10/06

در جامعه اسلامی زشت و نازیبا است که بعد از۳۸ سال از پیروزی انقلاب، شاهد افرادی باشیم که از نعمت سواد برخوردار نباشند و این مسئله جای نگرانی است و لازم است رفع کرد.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و مسئولین آموزش و پرورش استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با بیان اینکه اسلام تاکید فراوانی برعلم آموزی کرده است، گفتند: علم جایگاه با ارزشی در دین دارد، دلیل آن سخنان اهل بیت(ع) و کلام نورانی قرآن است که فرمود« اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ». این نشان از اهمیت علم آموزی و آگاهی است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی و در صدر اسلام زمانی که جنگ شروع و به پایان می رسید و افرادی از دشمن  اسیر می شدند و دانش و تخصصی داشتند، منطق اسلام این است اگر شما به مسلمانان علم بیاموزید، آزادخواهی شد.

امام جمعه قم افزودند: درجامعه اسلامی زشت و نازبیا است که بعد از38 سال از پیروزی انقلاب،  شاهد افرادی باشیم که از نعمت سواد برخوردار نباشند و این باعث نگرانی است و باید رفع کرد و اگر لازم است مشوق و اتاق فکری تشکیل داد تا مشکل بی سوادی از بین برود.

عضو خبرگان رهبری گفتند: نازیباتر زمانی است که افرادی درسن بالاتر در بی سوادی باقی بمانند و افرادی بخواهند این دسته را با تعلیم و تعلم آشنا کنند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشتند: شهر قم جایگاه خاصی در بین سایر شهرها دارد دلیل آن حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، مراجع و علما و حوزه است، این شهر باید از هر لحاظ الگو و شاخص باشد برای این کار لازم است حوزویان نیز به میدان بیایند و مشکل کم سوادی و بی سوادی را از بین ببرند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشتند: برای ریشه کن کردن بی سوادی حوزه می تواند به آموزش و پرورش کمک کند تا این شهر از همه لحاظ الگو باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.