تبعیض و فساد در جامعه انقلابی پس از 39 سال معنی ندارد/ عزت طلبی یک حس فطری است96/11/21

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس عنوان کردند: روز 22 بهمن روز تماشایی است و مردم ما به گونه ای حضور پیدا می کنند که دشمنان احساس خجالت کنند؛ مسئولان باید بدانند که تبعیض و فساد در جامعه انقلابی پس از 39 سال معنی ندارد؛ مسئولان باید بدانند که دشمن به دنبال آن است که با جنگ نرم، ذهن مردم را به سمتی که می خواهد منحرف کند و به همین خاطر نباید کاری کنید که ابزار را برای دشمن فراهم کنید.

آیتالله حسینی بوشهری فرمودند: مگر نمی دانیم که آنها دشمن ما هستند و ابزارها برای تغییر ذهن جوانان استفاده کنند، پس باید تبعیض و فساد را از بین ببریم تا مردم همان نشاط سال 57 را پیدا کنند و گامی تا 40 سال بعد را بردارند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول نیز در خصوص معیارهای امر به معروف و نهی از منکر گفت: هرآنچه موجب عزت انسان مومن می شود، از مصادیق معروف است.

خانواده، مسئولین و جامعه عزت مند مصداق معروف هستند و آنچه موجب ذلت در یک جامعه می شوند مصداق منکر هستند؛ عزت ها و ذلت ها را ببینیم زیرا آنها مصداق معروف و منکر را مشخص می کنند.

امام صادق(ع) بیان فرمودند که مومنان باید عزت مند زندگی کنند زیرا خداوند همه چیز را به خودشان واگذار کرده است مگر اینکه یک مومن در جامعه احساس ذلت کند.

اگر انسان نفوذناپذیر بود و دیگران نتوانستند بر او سیطره پیدا کنند عزت مند بوده است و اساسا عزت طلبی یک حس فطری است؛ افراد به سمت عزت می روند و از ذلت، احساس انزجار می روند ولی مهم این است که عزت را در چه چیزی جستجو می کنیم.

سوال مهم این است که آیا مال و قدرت و شهرت، مایه عزت آدمی است؟ انسانهایی که راه درست را طی نمی کنند سعی کرده اند که از راه غیر حقیقی و راهی که خداوند برای انسان ها برگزیده است به عزت برسند در حالی که این راه کاملا اشتباه است و در نهایت به ذلت ختم می شود؛ خداوند سرچشمه حقیقی عزت است.

کسانی که عزت را در ارتباط با دیگران و بیگانگان می دانند در واقع عزت ندارند زیرا راهی جز راهی که خداوند تعیین کرده است رفته اند؛ در همین جهت خداوند بت پرستان را مثال می زدند که سعی می کردند عزت خود را از بت ها بگیرند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.