خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ94/12/21به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

امام جمعه قم فرمودند: حزب الله لبنان آبروی جهان عرب و اسلام است و اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریست خواندن حزب الله بی‌اساس و ناپخته بود.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشتند: مردم ایران این روز‌ها عزادارند و پرچم‌های عزا در حسینیه‌ها و تکایا و مساجد و منزل برافراشته شده است.

ایشان بیان کردند: دوران زندگی حضرت زهرا(س) کوتاه بود اما همین دوران کوتاه الگویی بی‌نظیر برای جامعه است و آن حضرت الگو و نمونه ولایتمداری است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با تسلیت رحلت آیت الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی بیان داشتند: ایشان انسانی زاهد و ساده زیست بود و امید است کسانی که مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده گرفتند بتوانند با بهره‌مندی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای خدمت رسانی به آن آستان شریف و زائران قدم‌های مثبتی بردارند.

ایشان با محکوم کردن اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریست خواندن حزب الله لبنان بیان داشتند: عده‌ای نادان و کج فهم حزب الله لبنان را که از نیروهای فدایی اسلام و قرآن هستند تروریست می‌دانند؛ حزب اللهی که در ۳۳ روز جنگ نابرابر مقابل تهاجم رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه تروریست همین کشورهایی هستند که در یمن و سرویه جنایات می‌آفرینند،فرمودند: حزب الله آبروی جهان عرب و اسلام است و اقدام شورای همکاری خلیج فارس بی‌اساس و ناپخته بوده است.

 

آيت الله حسيني بوشهري در بخشی از سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری، ابراز داشتند: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات محوری و مهمی اشاره کردند و از حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تقدیر کردند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر اقتصاد مقاومتی، توجه به جهش علمی و نیز موضوعات فرهنگی تأکید و بار دیگر به موضوع نفوذ اشاره کردند که ملت ایران باید در این زمینه هوشیار و آگاه باشند.

ایشان با بیان اینکه با پایان رسیدن انتخابات مردم به وظایف خود عمل کردند، افزودند: امروز نوبت منتخبان مردم در هر دو مجلس است و رهبر معظم انقلاب نیز به خبرگان توصیه کردند همواره انقلابی باقی بماند و بدون هیچ‌‌گونه ملاحظه و مصلحت اندیشی انقلابی عمل کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: رهبر معظم انقلاب رفتار نجیبانه کسانی که نتوانستند در انتخابات برگزیده شودند ستودند و در خصوص آیت الله مصباح و آیت الله یزدی فرمودند که آن‌ها نیازی به خبرگان ندارند بلکه حضور آن‌ها موجب وزانت این مجلس است.

ایشان فرمودند:رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان ، باید سرلوحه کارهای نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و مورد توجه آحاد مردم و مسئولان باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آنرا پیامی بزرگ برای منتخبان مردم در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ارزیابی و تاکید کردند : خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی و بدون ملاحظه و مصلحت اندیشی فکر و عمل کنند و نمایندگان مجلس هم قدرشناس مردم باشند و ضمن همراهی و کمک به دولت ، استقلال مجلس را حفظ کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر ترکیه از مواضع ثابت و مقتدرانه مسئولان کشور قدردانی کردند و بیان کردند : با اختلافات منافع ایجاد شده بین آمریکا ، رژیم صهیونیستی و عربستان با ترکیه ، مسئولان این کشور متوجه گرفتار شدن خود در دامی بزرگ شده اند که نتیجه آن باخت محض است.

خطیب جمعه قم افزودند:  جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با همسایگان و همکاری با آنان برای برخورد با توطئه های منطقه استقبال می کند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، آن حضرت را الگویی تمام عیار از زندگی اسلامی و دینی برای همه انسانها و نمونه عالی ولایت مداری توصیف کردند

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: امنیت و آرامش کشور بی تردید مرهون خون پاک شهداست و فرهنگ شهات که فرهنگی دینی و قرآنی است و تکریم خانواده های معظم شاهد باید گسترش یابد.

ایشان بیان کردند: خداوند به انسان‌های متقی مسیر و صراط مستقیم الهی را در این دنیای پر فراز و فرود نشان می‌دهد.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم عنوان کردند: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در امنیت اجتماعی بسیار مهم است و امنیت اجتماعی زمانی محقق می‌شود که جلوی آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

ایشان افزودند: بیکاری ریشه بسیاری از مشکلات نظیر اعتیاد، طلاق، سرقت و... است؛ طبق فرمایش امام علی(ع) تداوم بیکاری در جامعه مفسده‌آور است و جامعه را به فساد و تباهی می‌کشد.

همچنین استاد سطوح عالي حوزه علميه قم ادامه دادند: وقتی قید و بند دینی از جامعه گرفته شد در کنار آن ده‌ها مسئله و مفسده دیگر به وجود می‌آید؛ امیدواریم که در سایه احکام نورانی اسلام و انقلاب اسلامی ما به دستورات پیشوایان دینی عمل کرده و جامعه به سمت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حرکت کند که خیر و صلاح در این است.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفند روز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل و روز شهدا اظهار کردند: امام در سال 1358 بر اساس فرمان 10 ماده‌ای مسئولیت‌های مهمی را برای بنیاد شهید تعیین کردند که از جمله این مسئولیت‌ها زنده نگه داشتن یاد شهدا و حفظ آثار آنها و صیانت از خانواده‌های معظم شهدا را در دستور کار بنیاد شهید قرار دادند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند: امیدواریم که بنیاد شهید به نیازهای فرهنگی و اقتصادی خانواده شهدا توجه بیشتر داشته باشد؛ اگر امروز امنیت و آرامش داریم در سایه خون پاک شهیدان است. اگر ایران امروز در عرصه بین‌المللی می‌درخشد و حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن نیست به خاطر ایثار و جانفشانی شهدای عزیز است. هرچه بتوانیم در زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت تلاش کرده و خانواده شهدا را ارج نهیم، کم تلاش کرده‌ایم.

ایشان فرا رسیدن 23 اسفند سالروز درگذشت آیت‌الله ابوالقاسم کاشانی را مورد توجه قرار دادند و اظهار کردند: ایشان زندان‌ها و تبعیدها را پشت سر گذاشت و در مبارزات مردم عراق با استعمار پیر انگلیس حضور جدی داشت و این شخصیت بزرگ در ملی شدن نفت نقش آفرینی مهمی داشت و البته مظلوم واقع شد و امیدواریم که جامعه اسلامی در سایه پیروی از روحانیت آگاه راه خود را پیدا کنند.

امام جمعه قم 25 اسفند سالروز بمباران حلبچه را مورد اشاره قرار دادند و عنوان کردند: انتظار می رود امروز که وضع کشور عراق سامان یافته مردم این کشور دشمن و دوست را بشناسند و اکنون که دولت مردمی عهده‌دار مسئولیت است بتوانند زندگی مطلوبی داشته باشند.

Please publish modules in offcanvas position.