خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ95/05/01 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» امام جمعه قم در خطبه های عبادی و  سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، فرمودند: یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است که آثار خوب بسیاری دارد اما امروز این واجب فراموش شده است.

ایشان افزودند: افراد یک جامعه ایمانی و انقلابی باید به مسؤولیت اجتماعی خود آگاهی داشته و عمل کنند، امروز پس از 38 سال از پیروزی انقلاب در سطح جامعه ناهنجاری می بینیم و موارد منکر متعدد است اگر مردم بر اساس فرمایش پیامبر عمل کنند فضای جامعه عوض می شود.

امام جمعه قم با بیان این که متأسفانه ضدارزش ها به ارزش تبدیل شده است، اظهار داشتند: فضای جامعه باید افراد را به ارزش ها دعوت کند، پیامبر می فرماید اگر افراد بی تفاوت باشند زمانی می رسد که جای منکر و معروف عوض شده و افراد به جای امر به خوبی به بدی ها امر می کنند؛ امر به معروف ضامن حفظ و بقای ارزش ها است.

ایشان با اشاره به 5 مرداد سالگرد اقامه نماز جمعه در تهران ادامه دادند: شاید روزی که حضرت امام این حکم را صادر کردند کسی به عظمت نماز جمعه در فضای پس از انقلاب توجه نداشت اما امروز نماز جمعه در سراسر کشور گسترش پیدا کرده است، در شرایط گوناگون خطبه های نماز جمعه و حضور پررنگ مردم جلوی توطئه ها و فتنه ها را گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است، ابراز داشتند: از تمام مردم باید به دلیل حضور پررنگ تشکر کرد، برای شرکت در نماز جمعه باید فرزندان را تشویق کنیم.

امام جمعه قم  با اشاره به عملیات مرصاد عنوان کردند: منافقان آن روز با پشتیبانی صدام عملیات نظامی انجام دادند و امروز نیز در فرانسه قلب ادعای آزادی، حقوق بشر،ضد تروریسم و دموکراسی همایش برگزار می کنند و مفلوک ترین انسان از کشورهای مرتجع برای آن ها هورا می کشد، ما به سعوی ها و فرانسه هشدار می دهیم؛ چندی پیش در یکی از شهرهای فرانسه حادثه تروریستی رخ داد مگر تروریسم خوب و بد دارد.

آيت الله حسيني بوشهري فرمودند: سعودی ها بدانند که مسؤولان و ملت ایران صبور هستند، با ملت ما شوخی نکنید؛ هر روز توطئه ای را علیه ایران آغاز نکنید، ملت ایران دارای پشتوانه ایمانی و اعتقادی است، جمهوری اسلامی و ملت ایران در صورت نیاز اقدام لازم را خواهد کرد.

ایشان با اشاره به مسأله برجام اضافه کردند: شش ماه از اجرای برجام گذشته و دبیر کل سازمان ملل گزارش 19 صفحه ای تهیه و اتهامات بی اساسی را متوجه جمهوری اسلامی کرده است البته از بان کی مون انتظاری نیست چون تحت تأثیر تطمیع و تهدید قرار می گیرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که بان کی مونی که بیانیه خود درباره عربستان را پس می گیرد معلوم است که در برابر فشار آمریکا چه می کند، فرمودند: شش ماه به پایان مسؤولیت بان کی مون باقی مانده است پیشنهاد می کنیم که او آبروی آینده خود را حفظ کند.

امام جمعه قم فرمودند: ایران را متهم می کنند که چرا سردار سلیمانی به عراق می رود، به جنابعالی چه مربوط است، ایشان با درخواست دولت عراق می رود سردار سلیمانی پرچمدار مبارزه با تروریسم است مگر شما ضد تروریسم نیستید؛ چرا بانک مون درباره کشتارها در یمن، سلب تابعیت شهروندان بحرینی و 52 لایحه ای که علیه ایران مطرح کردند و با روح برجام مخالف است سکوت کرده و مخالفتی نمی کند.

امام جمعه قم بیان این که این گونه برخورد کردن ها آبرو ریزی برای آن ها است، اظهار داشتند: باید دست از دوگانه سخن گفتن و دو گانه رفتار کردن بردارند تا جامعه بین الملل به آن ها با دید مثبتی نگاه کند، به صراحت به مسؤولان سازمان انرژی اتمی عرض می کنم آماده باشید علائم بدعهدی های آمریکا به چشم می خورد و ملت انتظار دارند اگر کوچک ترین نقضی نسبت به برجام صورت گرفت وضعیت به قبل از توافقنامه برگردانده شود تا ملت با اراده و استوار به راه خود ادامه دهد

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به حقوق های نجومی فرمودند: رهبر معظم انقلاب و مسؤولان پیگیر این مسأله هستند، انتظار مردم این است که ولو تعداد چنین مدیرانی زیاد نیست و دشمن می خواهد این موضوع را مستمسکی برای مقابله با جهوری اسلامی قرار دهد اما باید درست رسیدگی شود؛ این حقوق ها خیانت و مخالف ارزش های دینی است، سریعا و درست باید به این مسأله رسیدگی و گزارش متقن آن به ملت ارائه شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به کودتای ترکیه ابراز داشتند: به مسؤولان ترکیه توصیه می کنم از این فرصت طلایی استفاده کرده و با همسایگان به ویژه سوریه آشتی کنند و از تمام برنامه هایی که در جهت تخریب بنیان های اقتصادی و نظامی کشور همسایه داشتند دست بردارند؛ دولت ترکیه باید با عقلانیت حرکت کند.

ایشان با محکوم کردن گستاخی های رژیم آل خلیفه عنوان کردند: 200 نفر از علمای بزرگ بحرین متنی را در دفاع از شخصیت استوار یحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم امضا کردند، اقدامات دولت بحرین را محکوم می کنیم؛ کسی با ملت خود چنین برخوردهایی نمی کند که عده ای را زندانی و عده ای را سلب تابعیت کند، این ها پایدار نیست و آل خلیفه باید از گذشتگان عبرت بگیرد، دولتمردان بحرین نباید خود را استانداری از استانداران دولت سعودی تبدیل کنند

آيت الله حسيني بوشهري با بیان اینکه به مسئولان سازمان انرژی اتمی می‌گوییم که بد عهدی‌های آمریکا در حال ظهور است، افزودند: مسئولان باید آماده باشند چرا که ملت ما این انتظار را دارند که اگر کوچک‌ترین نقضی از سوی طرف مقابل در خصوص بر جام صورت گیرد وضعیت کشور می‌بایست به همان شرایط قبل برگردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی، اظهار داشتند: شاید آن روزی که امام خمینی(ره) چنین حکمی برای آیت الله طالقانی صادر می‌کردند، عظمت اقامه نماز جمعه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی مشخص نبود.

ایشان ادامه دادند: امروز نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می‌شود و درخشش انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نیز مدیون حضور اقشار مختلف مردم در صحنه است.

 

Please publish modules in offcanvas position.