حدیث ایمان

http://h-bushehri.ir/images/book/004.png

حدیث ایمان  به قلم  حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» می باشد یکی از کتاب های تخصصی در معرفی و نقش ایمان در عرصه های زندگی انسان

حدیث ایمان: کارکردهای ایمان در عرصه زندگی

پدیدآور   آیت الله حسینی بوشهری، سیدهاشم، ‏‫۱۳۳۵ -

تاریخ اثر ، ۱۳۸۸.

شرح      ۳۳۰ ص.

ناشر       قم : شهاب‌الدین

 

کتاب "حدیث ایمان "را میتوان یکی از کتاب های تخصصی در معرفی و نقش ایمان در عرصه های زندگی انسان ها بشمار آورد. از این کتاب می توان به عنوان منبع ارزشمند ، شیوه خدایی زیستن را بهره جست.

کتاب حدیث ایمان که دریافتی از سخنان گهربار و ارزشمند حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامتافاضاته» می‏باشد، تلاشی است در باز شناخت ایمان و کارکردهای آن در زندگانی و روش بهره‏مندی عمیق از ایمان. ایمان آفتابی پر فروغ است که گستره دل‏ها را روشن سازد و پرتوهای آن جان شیفته را حرارتی دیگر گونه می‏بخشد. ایمان و کارکردهای آن وصف ناپذیر است. این مجموعه با همکاری گروه پژوهشگران به رشته تحریر در آورده و انتشارات شهاب الدین قم در سال 1388 در قطع وزیری آن رابه چاپ رسانده است.

این کتاب در 13 قسمت تهیه و تالیف شده است.

قسمت اول: با عنوان «ایمان و گستره‏های لفظی و معنایی» به تعریف واژه ایمان در لغت و اصطلاح پرداخته و آن را در کنار اصطلاحات اسلام، علم و مذهب توضیح داده است.

قسمت دوم: تحت عنوان «ایمان و توحید» به بررسی انواع جهان بینی‏ها پرداخته که عبارتند از جهان بینی علمی، فلسفی، مذهبی وتسلیم و در ادامه آن مراتب توحید و درجات آن را شرح داده است.

قسمت سوم: مبحث «ایمان و شرک» مطرح شده و به توضیح مختصر از چند گونه نمایان شرک پرداخته شده است.

قسمت چهارم: مسئله ایمان و عدل را مطرح نموده و مسائلی چون مسئله شرور، آزمایش بندگان صالح، عدل، آخرت و ظهور منجی را توضیح داده است.

قسمت پنجم و ششم: عناوین «ایمان و نبوت و امامان را مطرح ساخته و به ویژگی پیامبران، اهداف نبوت و ... و ضرورت بحث از امامت و اثبات امامت را تبیین نموده است.

قسمت هفتم: به مبحث «ایمان و معاد» توجه شده است که در این بخش مباحث کلی در مورد معاد ،پرسش‏های بنیادین دراین باب، برزخ، ماهیت مرگ و ... پرداخته می‏شود.

قسمت هشتم، نهم و دهم: به مسئله ایمان و شفاعت، ایمان و غیب، ایمان و عمل اشاره شده است.

قسمت یازدهم و دوازدهم: بحث مهم ایمان و کارکردهای فردی و اجتماعی آن ذکر شده است.

قسمت سیزدهم: به مسئله  ایمان و غلو اشاره شده و غلو را از منظر قرآن، روایات، ادیان، فرقه‏ها و شیعه بررسی نموده است.

در آخر اینکه سعی و تلاش این کتاب با قلمی شیوا و رسا به بررسی و کارکردهای ایمان در عرصه زندگی اعم از فردی واجتماعی پرداخته است. باشد که این مجموعه بتواند راهگشای آحاد جامعه بویژه جوانان عزیز باشد.

Please publish modules in offcanvas position.