سرزمین وحی محلی برای ترک گناهان و نزدیکی به خداست 92/03/28

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/IMAGE634400197886875000.jpgنماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري عصر دوشنبه در همایش طلاب و روحانیون عمره گزار که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به این که سرزمین وحی محلی برای ترک گناهان و پاک شدن و نزدیکی به خداست، فرمودند:  خریدن سوغات فی نفسه مسأله ناپسندی نیست، ولی در شأن طلاب نیست که وقت خود را در سرزمین وحی در بازارها تلف کنند و به دنبال مسایل دنیوی باشند بلکه باید نهایت بهره را از این فرصت معنوی ببرند.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به اهمیت دعا در سفر معنوی حج اشاره کردند و فرمودند: مسأله دعا از مهم ترین اعمالی است که هر حاجی باید در مناسک حج به آن همت گمارد، زیرا ائمه (ع) سفارش بسیاری در این باره داشته اند به طوری که امام باقر(ع) می فرماید از خداوند دعاهای بزرگ بخواهید و به خداوند بگویید خدایا من هر خیری که علم تو بر ان احاطه دارد می خواهم.
تفکر و تأمل در اعمال و اماکن مدینه و مکه
وی با بیان این که شما عمره گزاران باید از فرصت های طلایی مدینه و مکه استفاده کرده و تا می توانید تفکر و تأمل کنید، خاطرنشان کردند: چنان با خدای خود راز و نیاز کنید که وقتی از سفر وحی برمی گردید، احساس کنید بار سنگین معنوی را با خود حمل می کنید.
آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: نشانه قبولی حج و عمره ترک معاصی و گناهانی است که دامن گیر فرد بوده است و این امر محقق نمی شود مگر این که فرد در طول سفر وحی فقط ارتباط خود را با معبود حفظ و تقویت کند.
وی با اشاره به مسؤولیت مهم طلاب در سرزمین وحی ابراز داشتند: برای طلاب لازم است که کتب مختلف مربوط به آداب و اعمال سفر معنوی حج را مطالعه کنند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با توصیه به طلاب و روحانیان عمره گذار درباره چگونگی رفتار با وهابیان بیان داشتند: تا می توانید با وهابیت کاری نداشته باشید و با آن ها مشاجره و منازعه نکنید و بسیار مواظب باشید تا در دام آنها نیفتید.
ادب و برخورد اسلامی با ملت های مختلف
ایشان خاطرنشان کردند: باید با ملت ها ادب و برخورد اسلامی داشته باشید و با آنها با اخلاق کریمانه برخورد کنید و تلاش کنید این برخوردها به صورتی باشد که مورد سوء استفاده وهابیان و دشمنان قرار نگیرد.
آیت الله حسینی بوشهری در پایان قرائت و تلاوت قران را بسیار ضروری و لازم دانست و افزودند: تلاش کنید یک ختم قرآن در مسجدالنبی و یک ختم قرآن در مسجدالحرام داشته باشید و در قرآن خواندن رعایت ادب و احترام را داشته باشید

Please publish modules in offcanvas position.