بیان احکام اسلامی از وظایف اصلی روحانیون است 93/04/06

http://www.bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/IMAGE634595499777812500.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند :یکی از وظایف اصلی روحانیون، بیان احکام اسلامی و منبر رفتن و سخنرانی کردن برای مردم است و بدون تردید فاصله گرفتن از این وظایف، موجب وارد شدن آسیب اساسی به وجهه و اعتبار روحانیت خواهد شد.

  حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» روز پنجشنبه در همایش منادیان وحدت با شعار عزم ملی و مدیریت جهادی که با حضور مبلغان شهرهای مازندران در مصلی جمعه ساری برگزار شد اظهار کردند : یکی از وظایف اصلی روحانیون، بیان احکام اسلامی و منبر رفتن و سخنرانی کردن برای مردم است.
ایشان بیان کردند : در کنار اهتمام به سخنرانی بر روی منابر ، باید رویکردی جدید و مدرن به این مراسم مذهبی داشت تا زمینه برای حضور بیشتر جوانان در مناسبت های مذهبی بیشتر شود .
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند :جذب بیشتر جوانان به سمت مساجد و هیات های مذهبی ، مستلزم تغییر شیوه هدایت گری توسط روحانیون و بهرمندی از روش جدید در منابر و سخنرانی ها است .
آیت الله حسینی بوشهری اظهار کردند : در سال های اخیر دشمن با اجرای برنامه های گوناگون ، انحراف جوانان ما را با بهره مندی از ابزارهای جدید هدف قرار داده است .
ایشان بیان کردند : با این کار، آن ها جوانان ما را آرام آرام به سمت ابتذال و انحراف پیش برده و می خواهند از تعداد کسانی که پیشتیبانی جز مسجد و هیات های مذهبی ندارند بکاهند.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند : دشمن با استفاده از اینترنت و ماهواره و دیگر ابزارهای جدید و مدرن، به درون خانه ها نفوذه کرده و در حال از بین بردن قداست جوانان پاک و معصوم ایران است .
آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند : در این شرایط سخت و دشوار، نباید فقط به حضور در مساجد و انجام سخنرانی ها به روش های سنتی اکتفا کرد و توسعه هر چه بیشتر ارتباط با جوانان ، ضروری است .
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزودند : دشمن با بهره گرفتن از بودجه های فراوان و برنامه ریزی های فراوان، سفره ای مملو از جذابیت های ظاهری مثل انواع موسیقی ها و فیلم را از طریق ماهواره و اینترنت در اختیار جوانان ما قرار می دهد که خنثی کردن این نقشه های شوم، به فعالیتی بسیار بیشتر و گسترده تر نیازدارد .
مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه دادند : اگر منبرها و سخنرانی های انجام شده در مساجد و تکایا و هیات ها ، تکراری و فاقد موضوعات روز باشد، جذابیتی برای جوانان و مردم ندارد و موجب دوری آن ها از مساجد خواهد شد .
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند : آن چه باید بیش از پیش مورد توجه سخنرانان قرار گیرد، پرهیز از سیاه نمایی و انجام انتقاد از دولت و فعایت های انجام شده است.
همایش منادیان وحدت همه ساله با حضور مبلغان شهرهای مازندران در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار می شود

Please publish modules in offcanvas position.