در کشورهاي اسلامي امامت جماعت بزرگترين منصب است94/02/04

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%205.jpgهمايش شکوه ايثار ويژه گراميداشت ائمه جماعات ايثارگر استان تهران صبح دیروز سوم ارديبهشت به همت مرکز رسيدگي به امور مساجد برگزار شد.

در اين همايش، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور فرمودند: خداوند براي ساختن مساجد شاخصه‌هايی را مشخص کرده است. اينکه چه کساني مي‌توانند مسجد بسازند. اين است که بايد به مبدا و معاد معتقد باشند. همچنين باور اعتقادي مشخصي داشته باشند و نماز را به پا دارند.

 مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با بيان اينکه همه مي‌دانيم که سه چيز است که فرداي قيامت از ما شکايت مي‌کند اول قرآن، دوم مسجد و سوم عالم، اظهار کردند: در گذشته در کنار هر مسجد حوزه علميه‌اي بود و طلبه از همان ابتدا با مسجد حشر و نشر پيدا مي‌کرد. من بارها تاکيد کرده‌ام که در کنار هر حوزه علميه مسجدي ساخته شود.

 آيت الله حسيني‌بوشهري با بيان اينکه معمار معنوي مساجد امام جماعت است، تصريح کردند: يکي از کارکردهاي روشن مسجد عبادت است، اما کار امام جماعت و مسجد تنها عبادت نيست زيرا مسجد کانون فرهنگي است.

آيت الله حسيني بوشهري بیان داشتند: در کشورهاي اسلامي امامت جماعت بزرگترين منصب است و به عنوان کار حاشيه‎اي تلقي نمي‎شود، در واقع مسئوليت اول يک امام جماعت امامت مسجد و بقيه کارها در حاشيه هستند. آنجاست که مسجد پايگاه ديني و تأثيرگذار می‎شود.

ایشان تصريح کردند: اموري که با محوريت امام جماعت بايد انجام شود تا امام جماعت معيار و مسجد هم مسجد طراز شود شامل مواردي همچون بالا بردن فضايل اخلاقي و علمي در مسجد است، اگر اينگونه شود و امام جماعت قبل از مامومين در مسجد حضور يابد و آخرين نفري باشد که از مسجد خارج می‎شود می‎تواند تأثيرگذار باشد اما در صورتي که فکر امام جماعت در نماز در جاي ديگري باشد و نماز را سريع بخواند و مسجد را ترک کرد تا به ديگر امور برسد مردم نمی‎توانند با چنين امام جماعتي همراه شوند.

مدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور تصريح کردند: تقويت باورهاي اعتقادي، ايجاد وحدت در مسجد، خط کشي نکردن بين مأمومين، بودن پدري مهربان و دلسوز از ويژگی‎هاي يک امام معيار است.

ایشان با اشاره به اينکه کارهاي فرهنگي عرصه‎هاي فراواني دارند، بیان داشتند: ابتکار، خلاقيت، نوآوري، تشکيل اتاق فکر در مسجد می‎تواند در اين زمينه تأثيرگذار باشد. امروز مساجد در اختيار ما هستند و اين ظرفيت، ظرفيت بسيار بزرگي است، ظرفيت 2500 مسجد در تهران و بيش از 3 هزار مسجد در استان تهران ظرفيت کمي نيست. اين مساجد می‎توانند با هم تعامل، ارتباط و انتقال تجربه داشته باشند.

آيت الله حسيني بوشهري يکي از راهکارهايي که می‎تواند براي مخاطب جاذبه ايجاد کند را نيازسنجي عنوان کردند و فرمودند: بايد اين موضوع مورد بررسي قرار بگيرد که نياز جوان در دوره‎هاي گذشته چه بوده است و امروز جوان‎ها چه می‎خواهند.

ایشان در ادامه بیان داشتند: اگر امام جماعتي در تهران رشد کرد و توانست افراد بسياري را به ويژه از جوانان جذب کنند از او تعريف کنيد و نگوييد که فلاني دم و دستگاه براي خودش درست کرده است بلکه زمينه ساز جذب افراد بيشتر در پاي منبر آن فرد شويد.

ایشان به روز رساني اطلاعات امام جماعت را يکي از نيازهاي روز دانستند و افزودند: امام جماعت معيار بايد مراتب علمي و آموزه هاي خود را ارتقا دهد. در مورد مباحث تاريخ، کلام، بصيرت افزايي، مباحث سياسي و.. مطالب نو ارايه دهد تا جوانان تشنه شوند که امروز امام جماعت مسجد چه مطلب نويي را می‎خواهد، ارايه دهد و در صورتي که براي خود در مسجد معيني تعيين می‎کند معين امام جماعت هم جاذبه همان امام جماعت را داشته باشد.

دیدگاه‌ها   

درسا زارع
#6 درسا زارع 1394-08-04 18:11
شما افتخار استان ما هستید من و خانواده ام عاشق شما هستیم و قلبا شما را دوست داریم زمانی که شما در بیمارستان بودید مادرم تا صبح برای سلامتی شما دعا کرد همیشه میگه تنها سیدی هستید که به فکر پایین دست ها هستید دست شما را می بوسم
نقل قول کردن
سعید
#5 سعید 1394-08-01 11:11
نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز
دانش‌آموزان عالم را همه دانا کند
ابتدا قانون آزادی نویسد بر زمین
بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند
نقل قول کردن
مصطفی علیمردانی
#4 مصطفی علیمردانی 1394-07-29 06:12
کربلا لبریز عطر یاس شد. . . .نوبت جانبازی عباس شد
نقل قول کردن
غم
#3 غم 1394-07-26 15:41
کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود شیعه می پژمرد اگر زینب نبود غم های ما در مقابل غم زینب کاهیست در مقابل کوهی که به شمار نمی آید
نقل قول کردن
کریمی
#2 کریمی 1394-07-24 07:50
شبهات وهابی ها و سلفی ها نسبت به مسائل عزاداری، گریه و شرکت در مجالس حسینی در بین مردم بسیار زیاد شده اینها شدیدا دارند فعالیت می کنند طرحی بیندیشید
نقل قول کردن
ساقی
#1 ساقی 1394-07-23 10:09
چه ابهتی داره این مرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.