ذکر صلوات به انسان آرامش می بخشد93/05/16

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman/8487465863623584639.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» طی سخنانی درباره صلوات بر محمد و آل محمد عنوان داشتند: برای سخن گفتن انسان باید توجه داشته باشد جمله ای که بر زبان جاری می کند، کجایش به حریم خداوند متعال، حریم اهل بیت(ع) و حریم مومنان می خورد، توجه به این مسائل اهمیّت و تاثیر زیادی در زندگی انسان دارد، هنگامی که انسان ناراحتی و مشکلی دارد وقتی ذکر صلوات می گوید، آرامش به سراغش می آید. توجه خداوند متعال با دعای صلوات به انسان جلب می شود.

عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شدند: صلوات بر محمد و آل محمد یعنی درود خداوند متعال بر حضرت محمد مصطفی(ص) و آل او، این دعایی مستجاب است، حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه تعبیری دارند که برای استجابت دعا قبل و بعد دعا صلوات بفرستید و در وسط دعا را مطرح کنید، بعید است خداوند متعال اول و آخر یک کلام را اجابت کند و وسط آن را نپذیرد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که باید مراقب باشیم در ایمان تنها به حفظ ظاهر اکتفا نکنیم، ابراز داشتند: رسول الله (ص) در روایتی می فرمایند:” زمانی می رسد که مردم ظاهری زیبا دارند اما باطن آن ها خبیث و پلید است، تطابقی بین ظاهر و باطن وجود نخواهد داشت و علت آن دنیا پرستی است” آن زمان مردم برای به دست آوردن مال دنیا ظاهر خود را خوب و آراسته جلوه می دهند در حالی که باطنشان خراب و آلوده است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: کسی که باطنی بیمارگونه داشته باشد و ظاهر خود را زیبا نشان دهد، ریا و ظاهر سازی کند، ترس از خدا در دلش از بین می رود، آنگاه خداوند عقاب خود را نصیبش خواهد کرد، در این حالت حتی اگه خداوند را صدا بزند و دعا کند پاسخی نمی بیند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه تاکید کردند: همواره باید سعی کنیم اهل مراقبت و اهل رعایت باشیم، تنها به ظاهر اکتفا نکنیم و نسبت به دیگران بی تفاوت نباشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.