رمز وحدت حوزه و دانشگاه احياي اسلام ناب است93/09/26

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2011.jpgمدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور فرمودند: هدف و رمز وحدت حوزه و دانشگاه احياي اسلام ناب محمدي است که دانشجويان و حوزويان ما به خوبي اين مهم را دنبال می‎کنند.

حضرت آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در مراسمي که به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مفتح در دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران برگزار شد، با برشمردن ويژگي‌هاي ديني يک عالم فرزانه اظهار داشتند: ويژگي‌هاي يک عالم، خداترسي، مرزباني از مرزهاي فکري و اعتقادي، بدعت ستيزي و آگاهي و بصيرت است بطوري که در جامعه تأثيرگذار باشد و خيرش به جامعه برسد همان طور که در روايتي مي‌بينيم يک عالم که به جامعه خدمت مي‌کند از 70 هزار عابد بهتر است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بيان اينکه «چراغ اگر در روز و يا در شب مهتابي روشن شود فايده ندارد، اما اگر در شبي که ظلمات مطلق است سوسو هم بزند مي‌تواند گمشده‌اي در بيابان را نجات دهد» بیان داشتند: دکتر مفتح هم در شرايط خفقان همچون چراغي توانست راه متعالي را پيش بگيرد و در سنگر حوزه و دانشگاه در اين راه بجنگد.

ایشان ادامه دادند: دکتر مفتح به عنوان يک عالم در اين راه ايستادگي کردند و سختي‌هايي کشيدند به طوري که مي‌بينيم که او را از آموزش و پرورش اخراج مي‌کنند، تبعيد مي‌کنند اما از اين راه دست نکشيد.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به نماز عيد فطر سال‌هاي 56 و 57 که در اوج خفقان ستم شاهي توسط دکتر مفتح اقامه شد، تصريح کردند: ايشان در آن روزها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند اما جمله‌اي معروف با اين مضمون که شخص مهم نيست بلکه هدف مهم است، برويد و تظاهرات عيد فطر را انجام دهيد، را بيان کردند که ماندگار شد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزودند: ايشان از زماني که امام را شناخت هرجا امام حضور داشت ايشان هم بودند و سختي‌هاي زيادي در اين راه تحمل کردند.

ایشان، با اشاره به پيام حضرت امام خميني(ره) در سال 56 در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشتند: ايشان به خوبي فهميدند بايد اين وحدت پيوسته و همواره وجود داشته باشد چراکه اين دو در کنار همديگر در جهت رشد کشور حرکت مي‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: با توجه به اينکه ما به سمت جامعه‌اي متمدن در حرکت هستيم و بار اين حرکت بر دوش نخبگان جامعه (که در اين دو نهاد هستند) بايد وجود داشته باشد و از طرفي با مرور سير تاريخي مي‌بينيم نهضت‌هاي تاريخي مانند جنبش مشروطه و يا جنبش صنعت نفت و حتي انقلاب از اين دو نهاد نشأت گرفته است.

دیدگاه‌ها   

رسول
#2 رسول 1394-09-19 10:38
فقدان رسولان، پشت اهالی ایمان را می شکند و عشق را داغدار می کند؛ رحلت رسول اعظم اسلام تسلیت باد!
نقل قول کردن
محتاج دعا
#1 محتاج دعا 1394-09-19 09:28
دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است
تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟
رحلت پیامبر اکرم (ص) بر تمام مسلمین جهان تسلیت باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.