زمینه تحصیل در حوزه برای جوانان فراهم است 93/01/30

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%203.jpegمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند:امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است؛ به گونه‌ای که بیشتر امکانات و بستر ها برای تحصیل جوانان در حوزه فراهم است. 

 حضرت آیت‌الله سید هاشم  حسینی بوشهری، طی سخنانی خطاب به داوطلبان ورودی حوزه بیان داشتند: شما در عرصه‌ای مقدس قدم نهاده‌اید.

ایشان با  اشاره به روایتی از امام جواد علیه‌السلام اظهار داشتند:‌ بر اساس این روایت، انسان مؤمن در زندگی خود نیازمند توفیق الهی است؛ جمع زیادی از دانش‌آموزان تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف را در مسیر زندگی خود انتخاب می‌کنند و برخی نیز حضور در عرصه بازار آزاد کار را؛ در این میان عده‌ای نیز ادامه زندگی خود را حضور در عرصه طلبگی انتخاب می‌کنند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري به تبیین ویژگی‌های حوزه پرداختند و خطاب به داوطلبان ورودی بیان داشتند: شما در مسیری گام گذاشته‌اید که با علوم اسلامی و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام آشنا می‌شوید.

ایشان ادامه دادند:‌در این مسیر افراد شایسته سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه می‌شود و شماادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی و صالحان می‌ شوید.

آیت‌الله حسینی بوشهری حوزه را محلی معرفی کرد که افراد را ضمن آموزش علوم، به سوی کمال و معرفت و معنویت هدایت می‌کند، خاطرنشان ساختند:‌ افراد در حوزه‌های علمیه در فضایی قرار می‌گیرند که فضای خودسازی است  و در کنار آن به وظایف دنیایی خود در برابر پروردگار آشنا می‌شوند.

ایشان با بیان این که داوطلبان ورود به حوزه از زمانی که برای  ثبت نام  اقدام کرده‌اند، توفیقشان شروع شده است،‌افزودند: شما بهترین مسیر زندگی را از حوزه انتخاب کرده‌اید؛ همین مسئله شما را گامی در توفیقات الهی قرار داده است.

عضو خبرگان رهبری به دیگر نیاز مؤمنان در کلام امام جواد علیه‌السلام اشاره کردند و تصریح کردند: بر اساس کلام نوراتی این امام همام، مؤمن باید واعظ خود باشد؛ کسانی که در عرصه طلبگی وارد می‌شوند، با آموزه‌های دینی آشنا می‌شوند و به جایی می‌رسند که خود، راهنمای خود باشند.

ایشان قبولی نصیحت خیرخواهان را ازدیگر نیازهای مؤمنان معرفی کردند وفرمودند: ممکن است افراد در زندگی خود با مشکلاتی روبرو شوند، در این شرایط باید نصیحت خیرخواهان و نصیحت کنندگان را گوش دهند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به داوطلبان ورود به حوزه بیان داشتند: امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است؛ به گونه‌ای که بیشتر امکانات و بستر ها برای تحصیل شما در حوزه فراهم است؛ باید قدر این را بدانید و از فرصتی که خداوند به شما داده، حداکثر استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها   

عمار رهبری
#4 عمار رهبری 1394-10-16 08:01
اینهمه سخنرانی کردند هیچ تاثیری نداشت آتش هم که زدند این شدبه لحاظ اصولی اتش زدن کنسول گری کار خوبی نیست.اما از نظر استراتژی اقدام سعودی های ملخ خور رو جهانی کرد تا مردم جهان رو کنجکاو مسئله کنه تاثیر های مثبت این جریان در اینده نزدیک به نفع ماست،ارزش پول عربستان سقوط کرده قیمت نفت افزایش پیدا کرده و این داستان به نفع ماست.هنوز جریان یمن جای خوبیه برا ارزاندام و انتقام
نقل قول کردن
ایرانی
#3 ایرانی 1394-10-16 07:59
شیخ نمر را کشتند شیخ زکزاکی را هم می کشند رهبر شیعیان بنگلادش هم به اعدام محکوم شدما کاری نمی تونیم بکنیم
نقل قول کردن
علی
#2 علی 1394-10-15 08:24
چه ناجوانمردانه مرد و دولت هیچ غلطی نکرد
نقل قول کردن
علی
#1 علی 1394-10-13 15:16
خدا لعنتشان کند پس چرا کسی کاری نمیکنه چرا هر کس را بخواهند می کشند تکه تکه می کنند زندانی می کنند ولی کسی اعتراض نمیکنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.