زندگی را منحصر به سه شب قدر نکنید92/05/06

http://h-bushehri.ir/images/01/3/imagefs.jpegآیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری بامداد امروز در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) ساری، اظهار داشتند: این جمعیت باشکوه، امشب به امیدی آمده است تا با خدا آشتی کند.

ایشان ادامه دادند: اگرچه تقدیر از ناحیه خدا است ولی به دعا،خواست و لیاقت ما بر می‌گردد و بنابراین، امری اختیاری است.

بوشهری با بیان اینکه امشب، شب فرصت‌ها است، تصریح کردند: باید ببینیم چگونه می‌شود از این فرصت پیش آمده، بهره برد و استفاده کرد.

ایشان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) شخصیتی راه یافته و کمال یافته است، فرمودند: این مسیر صعب‌العبور را طی کرده است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه انسان دارای دو نوع حیات مادی و معنوی است، اظهار داشتند: حیات مادی مربوط به جسم و بدن و حیات معنوی مرتبط با ارزش‌های الهی و ملکوتی است.

ایشان با اشاره به اینکه به دلیل حیات معنوی، انسان دارای جایگاه با عظمت در کنار خدا است، ادامه دادند: انسان به اعتبار همین حیات معنوی، هدف آفرینش است.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به حضور گسترده جوانان در مراسم شب احیا و همچنین حضور سالخوردگان و اقشار مختلف مردم، یادآور شدند:‌ قوانین مربوط به حیات معنوی را خدا وضع و مصالح مربوط به آن را از طریق انبیا و اولیا و کتاب آسمانی بیان کرده است، فرمودند: اما معماری این حیات معنوی، بر عهده خود انسان است.

ایشان با بیان اینکه زندگی را منحصر به سه شب قدر نکنید، متذکر شدند: اگرچه ارزشمند است اما تمام روز و شب‌های سال باید مشغول معماری این حیات معنوی بود تا بنای استواری باشد.

خطیب جمعه قم، ادامه دادند: بنای این معماری، کار سه شب نیست که بعد از آن تعطیل کنی و بعد این ساختمان فرو بریزد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.