سخن حق گفتن هیچ گاه به ضرر انسان نمی شود92/11/27

http://bushehri.net/images/m_img.jpgنماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري حضرت آیت الله حسینی بوشهری طی سخنانی  تصریح کردند: یکی از نکات مهمی که امام جعفر صادق(ع) در زمینه مکارم اخلاق بر آن تاکید دارند، گفتن سخن حق است، ولو سخن حق به ضرر خود آدم تمام شود، اگر انسان صادقانه سخن بگوید حتی اگر به ضرر او باشد این ضرر ظاهری ست، در واقع چون سخن حق گفته خداوند به او کمک می کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه به تشریح عوامل محبت آفرین در روابط انسانی پرداختند و فرمودند: انسان دوست دارد با دیگران دوستی کند و دیگران او را دوست بدارند، اما گاهی در رسیدن به این هدف دچار تحیّر می شود.

 ایشان با اشاره به این که حضرت امیرالمومنین(ع) در روایتی انصاف، همراهی در سختی ها و خوشی ها و قلب پاک را سه تا از عوامل مهم محبت آفرین را مطرح می کنند، ابراز داشتند: اگر این سه راه حل بدرستی مورد عمل قرار گیرد انسان، محبوب دل‏ها می‏شود و یاد و نام او هم در حیات و هم پس از وفات در دل‏ها می‏ماند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: انسان باید در رفت و آمد و معاشرت با دیگران انصاف را رعایت کند، از مرزهای عدالت عدول نکند، فقط در خوشی ها همراه مردم نباشد، در سختی ها هم همراهی و با قلب پاک و سلیم با مردم برخورد کند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: انسانی که محبت او در دل دیگران قرار نمی‏گیرد شاید به خاطر این باشد که دل او غبار آلود است و زلال نیست، خداوند متعال در قرآن وعده داده که اگر کسی با قلب پاک و سلیم با مردم برخورد کند، محبت آن شخص را در دل مردم قرار خواهد داد.

ایشان  اظهار داشتند: در روایت دیگری از حضرت امیرالمومنین (ع) داریم که بهترین دوست و برادر کسی است که به سمت خوبی ها در حرکت است و تو را هم به سوی خیر و خوبی جذب و امر می کند و تو را در این مسیر کمک می کند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که پیمودن راه رستگاری، عمل و پایبندی به دو توصیه زیبای حضرت علی(ع) است، تصریح کردند: امیرالمومنین(ع) توصیه می کنند که همواره خوشگفتار و خوش کردار باشید، سخن گفتن باید استوار، سنجیده، موزون و مطابق با شرع باشد، کردار نیز باید مناسب و کنترل شده باشد.

 ایشان افزودند: گفتار انسان دلیل فضل اوست، باید مراقب باشیم از هر نوع بی مبالاتی در گفتار، سخنان نسنجیده و زشت پرهیز کنیم.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري در پایان ابراز داشتند: اگر انسان درست کردار باشد و در جامعه رفتار و برخورد خوبی داشته باشد، انسان عاقلی ست، به این دلیل که انسان های عاقل درست کردار و انسان های با فضیلت خوش گفتار هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.