سوریه خط مقدم مبارزه با اسرائیل است 92/02/21

http://h-bushehri.ir/images/zaman/1.gifامام جمعه قم گفت: امروز گروه‌های تکفیری و وهابیون به نام اسلام و حمایت از پیامبر(ص) دست به جنایاتی هولناکی همچون تخریب قبر صحابه می‌زنند.آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دیروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: تمام گناهان کبیره و صغیره در دفتر حساب و کتاب الهی ثبت می‌شوند بنابراین انسان باید همواره مراقب اعمال و رفتار خود باشد.

ایشان  در ادامه به سیره زندگانی امام باقر(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) از طریق جابر بن عبدالله انصاری سلام خود را به امام باقر(ع) رساند؛ ایشان نخستین امامی بودند که هم حسنی و هم حسینی هستند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) لقب شکافنده علوم را که متعلق به امام باقر(ع) است به جابر گفته بود.

او با بیان اینکه هر یک از صحابه هزاران روایت و حدیث را از امام پنجم شیعیان فرا گرفته بودند گفت: علما و بزرگان در محضر امام باقر(ع) احساس کوچکی می‌کردند و مانند شاگردان کم سن و سال در کلاس درس او حاضر می‌شدند.

آیت الله حسینی بوشهری مبارزه با انحراف و اندیشه خوارجی را جزو بزرگ‌ترین اقدامات امام باقر(ع) دانست و افزود: هنوز هم رگه‌هایی از اندیشه خوارج در میان جوامع مسلمان دیده می‌شود؛ تربیت فرزند و چگونگی پرورش اسلامی کودکان هم از دیگر آموزش‌های مهم این امام همام به شیعیان محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به نیاز جوامع کنونی به آموزه‌های دینی بیان داشت: امروز مشاهده می‌کنیم برخی افراد با یکدیگر آشنا و دوست هستند و به جای اینکه در روزهای سختی به کار یکدیگر بیایند در سایه رفاقت عیوب و اسرار دوستانشان را جستجو می‌کنند تا در روز مبادا به افشاگری بپردازند؛ امام باقر(ع) در مورد چنین افرادی می‌فرماید اینها در مرز کفر هستند.

ایشان ادامه دادند: خداوند ستارالعیوب است و بندگان نیز باید همین ویژگی را داشته باشند و عیب‌های یکدیگر را افشا نکنند تا زشتی‌های خودشان هم پنهان بماند.

آیت الله حسینی بوشهری خطبه دوم را با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب آغاز کرد و گفت: رجب، شعبان و رمضان امتیاز ویژه‌ای نسبت به سایر روزهای سال دارند زیرا کارهای نیک ثواب چند برابر داشته و گناهان هم بخشیده می‌شوند؛ ایام اعتکاف هم در ماه رجب واقع شده که دارای ثواب و اجر فراوانی است.

خطیب جمعه قم ایام اعتکاف در ماه رجب را مورد توجه قرار داد و افزود: همه کسانی که معتکف می‌شوند و نیز دست اندرکاران این مراسم معنوی اجر و ثوابی وافر خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز صدور فتوای تحریم تنباکوی میرازی شیرازی عنوان داشت: پس از این واقعه بود که دشمنان و استکبار جهانی پی به قدرت مرجعیت در میان شیعیان بردند و متوجه شدند مراجع تقلید با یک جمله می‌توانند نقشه‌های آنها را نقش بر آب کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه ضمن محکوم کردن تخریب قبر حجر بن عدی توسط گروه‌های تکفیری خاطرنشان کرد: تمام مردم ایران اعم از حوزویان و دانشگاهیان و سایر اقشار این واقعه و جنایت هولناک را که به اسم اسلام و حمایت از نبی مکرم اسلام(ص) انجام گرفته محکوم کردند و حتی علمای اهل سنت در بسیاری از کشورهای دیگر هم همین رویه را در پیش گرفتند زیرا دانستند سکوتشان لکه ننگی خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان داشت: سازمان‌های بین‌المللی برای تخریب یک اثر تاریخی سر و صدای زیادی به راه می‌اندازند اما این واقعه را در سکوت کامل خبری گذاشتند و این امر گویای دست داشتن دشمنان در این قضیه است؛ حمله سریع اسرائیل به سوریه پس از این جنایت هم سند دیگری از درگیری بودن رژیم صهیونیستی در چنین حادثه‌ای است اما این قضیه حقانیت جمهوری اسلام ایران را هم ثابت کرد و جهان دریافت که ملت ما از دولت و مردمی حمایت می‌کند که در خط مقدم مبارزه با اسرائیل قرار دارد.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه دوم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را مورد توجه قرار داد و افزود: رأی هر فرد ایرانی تیری به چشم دشمنان است؛ همه دستگاه‌های نظارتی و دست اندرکار هم باید توجه داشته باشند که به مرّ قانون عمل کنند و نامزدها هم نباید به تبلیغات اسراف‌کارانه و ژست‌های غربی روی بیاورند زیرا در ایران فضای معنوی شهدا و جانبازان و فرهنگ ایثار و شهادت حاکم است.

گفتنی است نمازگزاران قمی پس از اقامه فریضه جمعه از حرم مطهر به سمت میدان شهدا در قم راهپیمایی کردند و در اعتراض به هتک حرمت حجر بن عدی، صحابه گرانقدر رسول اکرم(ص) شعارهایی علیه کشورهای غربی و وهابیون سر دادند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.