سکوت مجامع بین المللی و چراغ سبز استکبار آل خلیفه را گستاخ کرده است95/04/06

http://bushehri.net/images/0bushehri/1/IMG06132572.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند: اگر مجامع بین المللی وارد قضیه به شهادت رساندن شیخ نمر می شدند و این کار را محکوم کرده و عربستان را وادار می کردند تا دست از این اقدامات بردارد امروز هم پیمان دولت سعودی یعنی آل خلیفه به چنین اقداماتی روی نمی آوردند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کردند و فرمودند: این حرکت آل خلیفه یک حرکت خودسرانه ای است که با پشتیبانی دشمنان استکباری انجام می شود.

ایشان افزودند: آمریکا و کشورهای غربی با حمایت های طولانی که از این رژیم به عمل آوردند کار را به جایی رساندند که نسبت به شخصیتی مانند آیت الله شیخ عیسی قاسم این چنین گستاخانه رفتار می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موج های اعتراضی جهان اسلام به حرکت گستاخانه آل خلیفه اظهار داشتند: بنده فکر می کنم موجی که در جهان اسلام و در سطح جهانی به وجود آمده و مراجع بزرگوار تقلید و حوزه های علمیه عکس العمل نشان دادند یا حتی برخی از کشورهای غربی نیز این مسأله را محکوم کردند از این رو شرایطی به وجود می آید که آل خلیفه ناگزیر خواهد شد به گونه ای در تصمیمی که گرفته تجدید نظر کند.

ایشان ادامه دادند: مگر این که چراغ سبزی که از سوی کشورهای استکباری به آل خلیفه نشان داده شده همچنان استمرار پیدا کند و آن ها احساس کنند که از پشتوانه قاطعی برخودار هستند تا دست به اقداماتی بزنند و این شخصیت بزرگی دینی و مذهبی را وادار به تبعید کرده یا این که در شرایط سختی قرار گیرد.

امام جمعه قم با اشاره به وظیفه علما و اندیشمندان جهان اسلام در مقابله با این گونه اقدامات نادرست، ابراز داشتند: خوشبختانه سیل محکومیت های علمای جهان اسلام همچنان ادامه دارد؛ یکی از شخصیت های بزرگوار و برجسته در گفت وگوی تلفنی از آیت الله شیخ عیسی قاسم شخصیت بزرگ دینی بحرین تجلیل و تکریم کردند.

ایشان عنوان کردند: مجامع بین المللی نیز کم و بیش در این زمینه اقداماتی را انجام می دهند؛ البته اقدامات در سطح نظام بین المللی کافی نیست؛ اگر نهادهای بین المللی در سایر مواردی که در عربستان شاهد بودیم کوتاهی نمی کردند و به صورت جدی پای کار می ایستادند امروز در بحرین شاهد گستاخی و جسارت از سوی آل خلیفه نبودیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: اگر مجامع بین المللی وارد قضیه به شهادت رساندن شیخ نمر می شدند و این کار را محکوم کرده و عربستان را وادار می کردند تا دست از این اقدامات بردارد امروز هم پیمان دولت سعودی یعنی آل خلیفه به چنین اقداماتی روی نمی آوردند و در جهان اسلام مشکل دیگری همانند آنچه در عربستان اتفاق افتاد پدید نمی آمد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.