سیره علما و بزرگان الگوی سبک زندگی است92/06/23

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/12045%203.jpgآیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره مرحوم آیت الله کفعمی(ره) از علمای بزرگ منطقه سیستان و بلوچستان، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) «مَن‎ْ أكرَمَ عالِماً فَقَد أكرَمَني وَ مَن أكرَمَني فَقَد أكرَمَ اللهَ و مَنْ أكرَمَ الله فَمَصيرُهُ الي الجَنَّةِ»، فرمودند: تکریم علما و بزرگان از جمله کارهایی است که مورد رضایت خداوند و نبی مکرم اسلام(ص) است و علاوه بر آن، انسان را با منش و سبک زندگی آنها آشنا می کند.


معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه، پرداختن به سیره بزرگان و علما را بسیار ارزشمند دانستند و یادآور شدند: برگزاری یادواره ها و کنگره ها برای آشنایی و احیای سیره بزرگان کار بسیار گران قدری است که حوزه علمیه قم از این گونه فعالیت های فرهنگی حمایت می کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کردند: علما وشخصیت های بزرگ الگوی مناسبی برای جامعه هستند و پرداختن به ابعاد مختلف زندگی آنان، می تواند الگوی خوبی برای سبک زندگی باشد.

ایشان همچنین با اشاره به شخصیت آیت الله کفعمی، ابراز داشتند: خداوند در قرآن می فرماید« إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا؛ بی گمان کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند [خدای] رحمان برای آنان [در دل ها]محبّتی قرار خواهد داد»؛ براین اساس نام کفعمی، نامی آشناست و تمام مردم محبت ایشان را در دل خود احساس می کنند.

عضو خبرگان رهبری به فعالیت خیرخواهانه مرحوم آیت الله کفعمی در زاهدان در زمینه وحدت شیعه و سنی اشاره کردند و فرمودند: امروز به دلیل دخالت های بیگانگان و فعالیت های فرقه های ضاله، اوضاع حساس تر از گذشته است و وحدت مسلمانان همه توطئه ها را خنثی خواهد کرد.

شمه ای از زندگینامه آیت الله کفعمی

مرحوم آیت الله کفعمی، از علمای بزرگ منطقه سیستان و بلوچستان بود که از ۸ نفر ازعلمای حوزه نجف، اجازه اجتهاد داشته است.

این عالم فقید در مبارزه علیه رژیم طاغوت فعالانه و با تبلیغات گسترده‌، آحاد مردم را به قیام علیه رژیم دعوت می‌ کرد. بعد از پیروزی انقلاب، نمایندگی امام خمینی(ره) و امامت جمعه زاهدان را بر عهده گرفت، اما بیماری و کسالت جسمی، او را از این مهم بازداشت و پس از آن، در مشهد مقدس سكنی گزید.

آیت الله كفعمی سرانجام در ۳۱ تیر ماه سال ۶۲، در بیمارستان قائم مشهد دعوت حق را لبیك و دار فانی را وداع گفت

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.