شب قدر بهترين فرصت براي رسيدن به حيات معنوي است94/04/20

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%209.jpegحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» فرمودند: يکي از راه‌هاي رسيدن به حيات معنوي استفاده از فرصت‌ها مي‌باشد که شب قدر يکي از همان فرصت‌ها است شب قدر شبي است که قرآن در اين شب نازل شده و دعاها مستجاب مي‌شود.

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور، سحرگاه روز بيست‌وسوم ماه مبارک رمضان در مراسم ليالي قدر که در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار شد، با اشاره به شب قدر، بیان داشتند: شب بيست‌وسوم ماه مبارک رمضان احتمال زياد شب قدر مي‌باشد و امام صادق(ع) فرمودند: اول سال مومنان شب قدر است که تقدير يک سال خود را در اين شب رقم ميزنند.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري  با اشاره به اين‌که انسان به عنوان گل سرسبد هستي داراي دو حيات مي‌باشد، افزودند: حيات اول مادي بوده که دغدغه مهم انسان در آن حفظ جسم است و با ديگر موجودات و جنبندگان تفاوتي ندارد و حيات دوم معنوي است که بسيار با ارزش بوده و داراي ويژگي‌هاي ملکوتي مي‌باشد که اين امتياز انسان را با ديگر موجودات متفاوت مي‌کند.

آيت‌الله حسيني بوشهري با اشاره به حيات معنوي همه جوامع بشري، بيان داشتند: همه جوامع بشري خود را از حيات معنوي مستغني نمي‌دانند و خود را نيازمند حيات معنوي مي‌دانند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بيان حيات معنوي انسان، تصريح کردند: کسي که داراي حيات معنوي باشد ويژگي خاصي را دارا مي‌باشد؛ حيات معنوي در اديان مختلف نامحدود بوده و انسان براي وارستگي به آن نيازمند است.

ایشان با اشاره به اهميت اسلام به عنوان حيات مادي و معنوي، افزودند: اسلام نه تنها به حيات معنوي اهميت داده بلکه به حيات مادي نيز توجه دارد.

آيت الله حسيني بوشهري در ادامه بيان داشتند: در حيات مادي انسان براي گذران زندگي خود و خانواده تلاش مي‌کند و خداوند انساني را که براي حيات مادي خود و خانواده تلاش کند را به مجاهد در راه خود تشبيه کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين که بيشتر توصيه شده که به حيات معنوي توجه داشته باشيم، ابراز داشتند: به انسان توصيه شده که بيشتر به حيات معنوي توجه کند و حيات مادي خود را مزرعه آخرت قرار دهد زيرا حيات مادي وسيله‌ رسيدن به حيات معنوي است.

ایشان با بيان اين که خداوند کتاب آسماني را براي انسان نازل کرد تا حيات معنوي خود را پيدا کند، عنوان کردند: خداوند کتاب آسماني را براي انسان نازل کرد تا حيات معنوي خود را پيدا کند بر همين اساس خداوند در آيه‌اي از قرآن مي‌فرمايد: ما راه را نشان داديم عده‌اي به بي‌راهه مي‌روند و عده‎اي هم راه را پيدا مي‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزودند: شب قدر شبي است که قرآن در اين شب نازل شده و دعاها مستجاب مي‌شود و پيامبر(ص) مي‌فرمايند: هر کس شب قدر را زنده نگه دارد خداوند گناهان گذشته او را مي‌بخشد.

مدير حوزه علميه کل کشور با اشاره به حديثي از پيامبر(ص)، بيان داشتند: پيامبر(ص) فرمودند: امت من امتيازي دارد که ديگر امت‌ها آن را ندارند و آن وجود شب قدر است و اين امتيازي ويژه است.

آيت‌الله حسيني بوشهري در پايان خاطر نشان کردند: شب قدر شب توسل به عزيزترين عزيزان خداوند متعال مي‌باشد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.