شبکه‎های اجتماعی به آفتی بزرگ تبدیل شده‎اند93/12/04

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2026.jpegمدیر حوزه‎های علمیه کشور فرمودند: امروز متأسفانه گاهی اوقات از فناوری‎های ارتباطی استفاده افراطی می‎شود، علی رغم اینکه افراد در کنار هم هستند اما هیچ ارتباطی با هم ندارند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، دیروز در دیدار با معاون و کارکنان معاونت تهذیب حوزه‎های علمیه با ابراز رضایت از عملکرد این معاونت اظهار داشتند: تلاش‎‏هایی که  در حال حاضر در بخش اخلاق و تهذیب انجام می دهیم، علی رغم تمام گستردگی، قابل قیاس با هجمه‎های دشمنان در این زمینه نیست .

مدیر حوزه های علمیه کشور، با تأکید بر استفاده صحیح از وسایل و امکانات نوین روز، افزودند: یکی از آفت‎های که امروز جامعه و مخصوصا جوانان و طلاب را تهدید می‎کند، شبکه‎های اجتماعی هستند.

ایشان سپس ادامه دادند: متأسفانه گاهی اوقات از این فناوری‎های ارتباطی استفاده افراطی شده و علی رغم این که افراد در کنار هم هستند، اما هیچ ارتباطی با هم نداشته و هر کدام گوشی موبایل خود مشغول هستند، امری که متاسفانه در بین طلاب هم دیده می‎شود و آنها  به جای مباحثه و گفت‎و‎گوهای علمی به صرف کردن وقت خود شبکه‎های اجتماعی مشغول می‎شوند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشتند:  متاسفانه جاذبه های شبکه‎های اجتماعی آن چنان زیاد است که طلاب را گاهی درگیر خود می‎کند، امری که هیچ خروجی ندارد، لذا باید این مهم مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تربیت طلاب مهذب اظهار داشتند: اگر طلاب در زمینه تهذیب و اخلاق درست تربیت شوند، در زمینه‎های دیگر نیز موفق بوده و به الگویی برای دیگران هم تبدیل خواهند شد.

 نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: اخلاق باید در راس امور طلاب قرار گیرد و علم آموزی همراه با اخلاق باشد تا باعث  پیشرفت طلاب گردد، در این زمینه باید از تمام ظرفیت‎ها از جمله علمای استانی، استفاده گردد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.