صداوسیما به ترویج افکار دینی اهتمام داشته باشد93/08/18

http://hosseiniboshehri.ir/images/boshehri_l926_205028.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه کشور در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری‎ها با ابراز امیدواری از اینکه رسانه ملی در زمینه پوشش افکار و نگاه‎های دینی بسیار نقش آفرین باشد، تصریح کردند: امروز دنیای بشریت و دنیای اسلام نیازمند افکار ناب دینی و اسلامی است.

ایشان افزودند: امروز با هجمه گسترده‎ای که در رابطه با بی تفاوت کردن آحاد جامعه بشری نسبت به دین وجود دارد ما باید بتوانیم معارف دین و مکتب را به سراسر جهان منتقل کنیم که این مسئله نیازمند ارائه قالب و محتوا از سوی نهادهای فرهنگی به صدا و سیما است تا رسانه ملی بتواند در یک فرصت زمانی مناسب به اطلاع علاقمندان در اقصی نقاط جهان برساند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور همچنین با اشاره به انتظارات نهادهای دینی و جامعه متدین کشور از سازمان صدا و سیما، اظهار داشتند: در صورتی که رسانه ملی به رسالت خود عمل کند و مسائل اعتقادی و دینی و نیازهای جامعه را به خوبی برنامه ریزی نمایددر فضای کشور تأثیرگذار خواهد بود و با بسیاری از ناهنجاری‎ها مقابله می‎کند و قادر به ایجاد علاقه به دین و باور دینی در نسل جوان خواهد بود.

ایشان همچنین با تأکید بر اینکه صدا و سیما به صورت سکولار عمل نکند، اظهار داشتند: رسانه ملی در برنامه‎ها تنوع داشته باشد اما این تنوع به گونه‎ای باشد که برنامه‎های مختلف به شکل مکمل باشند و بدین صورت نباشد که گاهی برنامه‎ای شدیدا دینی را شاهد باشیم و در شبکه‎ای دیگر دقیقاً برنامه‎ای ارائه شود که خنثی کننده باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: اتاق فکر صدا و سیما نسبت به برنامه‎های شبکه‎ها در ابعاد خبری، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به برنامه ریزی مناسب توجه داشته باشد تا نتایج آنها خروجی روشنی برای جامعه شود.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از گفتگویشان با تأکید بر اینکه حوزه‎های علمیه همچون گذشته آمادگی همکاری با صدا و سیما را دارد، اظهار داشتند: ما در همه زمان‎ها و در زمان مدیریت سابق و جدید، اعلام آمادگی برای همکاری های مشترک بین حوزه‎های علمیه و رسانه ملی را بیان کرده‎ایم.

ایشان تصریح کردند: حوزه‎های علمیه آمادگی همکاری با رسانه ملی را دارند مشروط بر اینکه صدا و سیما بر روی کار کارشناسی حوزه حساب باز کند؛ چرا که گاهی دیده شده و می‎شود تهیه کنندگان برنامه‎های صدا و سیما، به صورت مستقل، از افرادی به عنوان کارشناس دینی استفاده می‎کنند و به کارشناسان حوزه توجهی ندارند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور افزودند: همچنین گاهی تهیه کنندگان، سریال‎ها و برنامه‎هایی تولید کرده‎اند که با نگاه مراجع و شخصیت‎های حوزوی سازگاری ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: از مدیریت جدید سازمان صدا و سیما این انتظار وجود دارد که  از ظرفیت اسلام، انقلاب و مکتب به عنوان یک جایگاه اطمینان بخش در رسانه ملی استفاده کنند تا آرمان‎های اصیل امام و رهبر انقلاب و بزرگان را در جامعه پیاده کنند.

ایشان در پایان ضمن تبریک انتصاب آقای محمد سرافراز به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیما برای ایشان آرزوی توفیق و از زحمات و تلاش‏‎های مهندس عزت الله ضرغامی تقدیر کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.