عدم توجه به روستائیان مهاجرت آنان به شهرها را تسریع می‎کند94/02/17

http://bushehri.net/images/busshehri/2/20/IMG09534098.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» امروز در دیدار سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه برگزارشد، یکی از عوامل مهاجرت‎ها را تغییر سبک زندگی مردم بیان کردند و اظهار داشتند: دو موضوع باید بررسی شود؛ مطلب اول، پیدا کردن علت مهاجرت‎ها است؛ تخلیه سی و چهار هزار روستا رقم بسیار سنگینی است؛ زمانی استراتژیک ترین کالاهای خوراکی ما از روستاها تأمین می‎شد؛ حال چه شده است که این محصولات باید از خارج وارد شود؟!

مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور افزودند: نکته بعدی این است که برای افرادی که مانده‎اند چه برنامه‎هایی داریم؛ باید کاری کنیم که این افراد دلبسته و وابسته به روستا و زندگی روستایی داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان داشتند: یکی از عوامل مهاجرت‎ها، تغییر سبک زندگی است؛ تبلیغ زندگی مصرفی و شهر نشینی از سوی رسانه‎ها باعث شده است تا روستاییان به مهاجرت به حاشیه شهرها تشویق شوند.

ایشان افزودند: تبلیغ زندگی شهری، مصرف گرایی و عدم تبلیغ برای یک زندگی روستایی ساده، عامل اصلی مهاجرت‎ها بوده است؛ در برخی از برهه‎ها، کشاورزان مأیوس شوند؛ زیرا محصولاتش به قیمت مناسب خریداری نمی‎شود و همین عامل باعث می‎گردد که دیگر به فکر کار در روستا نباشند.

معاون جامعه مدرسین بیان داشتند: عامل بعدی در افزایش مهاجرت‎ها، مشکل فرهنگی به نام چشم و هم چشمی‎هاست؛ امروز این نکته منفی باعث می‎شود که گرایشات به سوی تجمل گرایی افزایش یابد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: مسئولیت در روستاها و مناطق محروم، مسئولیتی کلیدی در نظام است؛ باید کارهایی انجام دهیم که در ده سال آینده بهره‎برداری‎های خوبی داشته باشیم؛ باید عوامل مهاجرت‎ها را برعکس کنیم و هرچه عامل مهاجرت داشته‎ایم را بشناسیم و روی آنها سرمایه گذاری کنیم.

دیدگاه‌ها   

هاله
#1 هاله 1395-01-20 20:19
به خدا سوگند هیچ بنده ای در دعا ، پافشاری و اصرار به درگاه خدای عزوجل نکند ، جز اینکه حاجتش را بر آورد . کافی ، ج 2 ، ص (475)
ولادت امام محمدباقر را تبریک می گویم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.