فرهنگ به عنوان مسئله ای زیربنایی در نظام جمهوری اسلامی قرار دارد93/01/25

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2015.jpegمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضرت آِت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به دغدغه ها و نگرانی های رهبر معظم انقلاب در مسئله فرهنگ، رفع دغدغه های معظم له و مراجع عظام تقلید در زمینه مسائل فرهنگی را از مهم ترین رویکرد های حوزه ذکر کردند. 

رهبر معظم انقلاب در اواخر سال گذشته و در دیدار اعضای خبرگان رهبری، از نگرانی خود در زمینه فرهنگی سخن به میان آوردند و یکی از مهم ترین دغدغه ها را ارتقای جایگاه فرهنگی برای پیشرفت در زمینه های مختلف عنوان کردند و شعار امسال را نیز با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری کردند تا بار دیگر زنگ خطر انحراف از مسیر صحیح فرهنگ اسلامی را گوشزد کرده باشند.

با توجه به انتخاب شعار سال و توجه ویژه به مسئله فرهنگ در بیانات اخیر مقام معظم رهبری، مدیر حوزه های علمیه کشور، به بررسی دلایل نگرانی رهبر معظم انقلاب در زمینه مسائل فرهنگی، روابط فرهنگی دولت با حوزه، نگرش برخی مسئولان و روشنفکران در قبال مسائل فرهنگی و ... پرداخته اند

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه افزودند: فرهنگ به عنوان مسئله ای زیربنایی در نظام جمهوری اسلامی قرار دارد همان گونه که رهبری شعار سال را عبارت از «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریتی جهادی» مطرح کردند، فرهنگ به عنوان مسئله ای زیربنایی در نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و اگر خواستار رسیدن به نقطه مطلوبی در وضعیت اقتصادی هستیم، باید زیرساخت های فرهنگی را در کشور ساماندهی کنیم.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم  افزودند: اقتصاد مقاومتی تا هنگامی که فرهنگ تولید، مصرف، توزیع و بهره وری کشور بر اساس باورهای اعتقادی مردم ساماندهی و نهادینه نشود، تحقق پیدا نخواهد کرد و یکی از دلایل مقام معظم رهبری برای توجه بیشتر به فرهنگ این است که دستیابی به اقتصاد پویا در گروی فرهنگ صحیح جامعه است.   

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري بیان داشتند: فرهنگ انقلاب ما ارزشی است، چرا که انقلاب اسلامی با رویکرد فرهنگی به پیروزی رسید و حقیقتا انقلاب فرهنگی بود؛ البته این جمله بدین معنا نیست که انقلاب به اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی توجه نداشت اما انقلاب معتقد است اگر فرهنگ جامعه اصالت خودش را حفظ کند می تواند مبانی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را بر روی آن پایه استوار کرد.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.