قرآن مسير را مشخص مي کند/ برگزاري نمايشگاه قرآن حرکت مقدسي است94/04/23

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2016.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، شب گذشته در آيين اختتاميه بخش حوزوي بيست و سومين نمايشگاه بين المللي قرآن کريم تهران، با بيان اين که قرآن مسير را مشخص مي کند، ابراز داشتند: ما هر روز در گير اين رويش و ريزش هستيم و بايد سعي کنيم که در جرگه رويش قرار بگيريم نه ريزش!

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه کشور بر ضرورت گسترده کردن تعاليم قرآني تاکيد کردند و بیان داشتند: اين سير بايد از آموزش، تلاوت، انس، تدبير به قرآن آغاز شود و به عمل به قرآن منجر شود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در ادامه برگزاري سالانه نمايشگاه قرآن را حرکت مقدسي دانستند و تصريح کردند: گاهي اوقات به سادگي از کنار برخي مسائل مي گذريم، ولي بايد بابت برگزاري اين نمايشگاه شاکر باشيم.

آيت الله حسيني بوشهري، برگزاري نمايشگاه قرآن را از برکات انقلاب اسلامي دانستند و تصريح کردند: پيش از انقلاب حتي کلاس هاي تفسير قرآن به قوت برگزار نمي شد، اما امروز نگاهي که در حوزه، به قرآن وجود دارد خيلي با گذشته متفاوت است.

مدير حوزه هاي علميه کشور ادامه دادند: تعداد مفسرين قرآن پيش از انقلاب به تعداد انگشتان يک دست نيز نمي رسيد، ولي امروز شخصيت هاي استواري مانند آيت الله العظمي جوادي آملي که تفسيرهاي ايشان به ده ها جلد مي رسد و جزو آثار ماندگار حوزوي محسوب مي شود، به تفسير قرآن مي پردازند.

ایشان از حضور 400 عالمي که در حوزه هاي علميه تفسير قرآن مي گويند، خبر دادند و افزودند: اين مسئله نويد دهنده اين است که کار عظيمي در حال اتفاق است، با اين حال نبايد به اين مقدار بسنده کرد، چرا که اين تعداد جوابگوي مسائل حوزوي نيست.

آيت الله حسيني بوشهري همچنين بر ضرورت افکار سنجي بازديدکنندگان نمايشگاه امسال تاکيد کردند و فرمودند: بايد نقاط ضعف و قوت بررسي شود تا سال آينده با آمادگي بيشتري نمايشگاه برگزار شود، ضمن اين که صدا و سيما به عنوان رسانه ملي که امام (ره) از آن به عنوان دانشگاه ياد کردند، بايد پوشش و اطلاع رساني جدي تر و دلگرم کننده تري داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.