قیام 19 دی قم مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را هموار کرد92/08/29

http://www.bushehri.net/images/125.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: قیام خونین 19 دی سال 1356 مردم قم ، مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را هموار کرد.

 

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در جلسه ستاد دهه بصیرت در قم افزودند: خیزش مردم در 19 دی 56 پس از قیام 15 خرداد سال 42 سرآغاز حرکتی عظیم بود که به پیروزی انقلاب انجامید و پس از آن مردم دیگر شهرهای کشور به تاسی از مردم قم تظاهرات گسترده علیه رژیم شاه ترتیب دادند که منجر به پیروزی نهضت امام خمینی (ره) شد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به دفاع تمام قد مردم از روحانیت و مرجعیت شیعه به عنوان یکی از مشخصه های بارز قیام 19 دی، خاطرنشان کردند: مردم با شکل دهی این قیام ضمن دفاع و پیروی از روحانیت ، حمایت خود را از اسلام اعلام کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر زنده نگه داشتن این روز تاریخی، فرمودند: با توجه به عنایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به این روز بزرگ، بزرگداشت آن یک وظیفه عمومی و همگانی است.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري  همچنین با اشاره به حماسه 9 دی ، دیگر مناسبت دهه بصیرت خاطرنشان کردند: این روز نیز در تاریخ انقلاب اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان بیان کردند: در سال 88 مردم انقلابی و ولایتمدار کشور با حضور حماسی خود در این راهپیمایی به این فتنه پایان دادند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.