مادیات در مسیر طلبگی معنا ندارد92/05/20

http://h-bushehri.ir/images/zaman/tajamuat/IMAGE635092476432968750.JPGحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور در گفتگو با خبرنگار يكي از خبرگزاري ها درخصوص ویژگی های طلاب علوم و معارف دینی، اظهار داشتند: با توجه به این که طلاب احیاگران مکتب اهل بیت(ع) هستند، مبنای حرکت معنوی آنها باید بر اساس رضایت خداوند متعال باشد.

 

ايشان با تاکید بر این که در مسیر طلبگی مادیات معنا و مفهومی ندارد، بیان داشتند: طلاب باید همواره به توصیه ها و راهنمایی های اساتید بزرگوار اخلاق توجه داشته باشند تا راه و رسم طلبگی را بیاموزند.

 

رمز موفقیت طلاب تواضع و فروتنی است

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه خاطرنشان کردند: رمز موفقیت طلاب تواضع و فروتنی است، طلاب باید با احترام گذاشتن به اساتید و بزرگان برای رسیدن به مراتب عالی و فتح قله های علمی و اخلاقی تلاش کنند.

 

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشتند: طلابی که به لباس روحانیت ملبس هستند باید تواضع و فروتنی بیشتری داشته باشند، نباید از مردم انتظار تعظیم و تکریم داشت، طلبگی پیامبرگونه زندگی کردن و با مردم همراه بودن است.

 

ايشان با بیان این که روحانی بودن یعنی تمرین تواضع، فروتنی، اخلاق و شایستگی، تصریح کردند: مطالعه شرح حال علما و بزرگان می تواند در طی کردن این مراتب تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها   

عید منتظران مبارک
#1 عید منتظران مبارک 1395-03-01 16:52
جلوه گل عندلیبان را غزلخوان می کند / نام مهدی صد هزاران درد درمان میکند
مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار / من گلی دارم که عالم را گلستان میکند . . .
عید منتظران مبارک
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.