مدارس امين نشانه موفقيت همکاري حوزه و آموزش و پرورش است94/03/12

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2014.jpegمبلغان و مديران مدارس امين بايد بدانند که امروز بهترين فرصت براي توسعه فعاليت هاي ديني و مذهبي در بين جوانان و به خصوص دانش آموزان ايجاد شده است.

حضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري«دامت برکاته»، مدیر حوزه های علمیه کشور، ظهر دیروز در همايش مبلغان و مديران مدارس امين استان قم  که در خانه معلم اين استان برگزار شد با اشاره به حديثي از امام علي(ع)، اظهارداشتند: حضرت بيان مي‎کنند کسي خوشبخت است که کار امروزش را خوب انجام دهد و کارهاي گذشه خود را نيز با برنامه ريزي درست جبران کند.

ایشان افزودند: امروز نيز بايد فرصت هايي که در اين سالها از دست داديم را جبران کنيم و به همين دليل، بايد گفت در اين 36 سال شايد به اهداف بزرگي رسيديم، ولي فرصت‎هاي بسيار ديگري براي خدمت رساني وجود دارد که بايد به آنها برسيم.

مدير حوزه هاي علميه کشور بيان کردند: سندهاي چشم انداز بسياري در کشور تدوين شده که يکي از آنها سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است که بايد آنها را در جامعه نهادينه کنيم.

ایشان در ادامه بیان داشتند: هميشه بر لزوم توسعه فعاليت‎هاي مشترک حوزه و آموزش و پرورش تأکيد مي‎شد، ولي بسياري اين همکاري را دور از ذهن مي‎دانستند، اما اين همکاري با ايجاد مدارس امين در بهترين حالت خود در حال انجام است.

معاون جامعه مدرسين حوزه علمیه قم تصريح کردند: مبلغان و مديران مدارس امين بايد بدانند که امروز بهترين فرصت براي توسعه فعاليت‎هاي ديني و مذهبي در بين جوانان و به خصوص دانش آموزان ايجاد شده است.

آيت الله حسيني بوشهري خاطرنشان کردند: آنچه به عنوان خروجي کميسيون هاي تخصصي سازمان ملل عنوان شده است همه و همه بر لزوم توسعه فعاليت هاي آموزشي در مدارس و اهميت نقش معلم تأکيد مي‎کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه فرمودند: در اين پژوهش ها آمده است که سيستم تعليم و تربيت و آموزش و پرورش کليد تغيير مسير جهاني است، اگر بخواهيم تغييري در جامعه جهاني ايجاد کنيم بايد از مدرسه اين تحولات را در اجتماع ايجاد کنيم؛ در بخش ديگري از آن آمده است که هيچ اصلاحي نمي‎تواند بدون همکاري و مشارکت فعال معلمان موفق به انجام برسد.

مدير حوزه هاي علميه کشور اظهار کردند: پژوهش‎هاي جهاني نشان مي‏‎دهد که تأکيد اسلام روي مسأله تعليم و تعلم و ارزش گذاري براي معلمان چقدر درست و عالي است و قطعا هيچ راهي براي مقابله با ابزارهاي فريبنده دنياي امروز جز با سلاح آموزش و تربيت و تهذيب جوانان نداريم.

ایشان بیان داشتند: مديران مدارس و معلمان بايد به تک تک دانش آموزان به اين چشم نگاه کنند که آنها ممکن است مثل مراجع و رهبر انقلاب و بزرگان اين کشور که روزي پشت همين ميزها مي‎نشستند به اين مدارج برسند؛ پس بايد از ابتدا روي ذهنيت بچه ها کار کنند.

آيت الله حسيني بوشهري بيان کردند: بايد بدانيم که اگر يک دانش آموزش در دبستان و راهنمايي پايه هاي ديني و اعتقادي اش قوي شود در آينده در دانشگاه با هر بادي اعتقادش نمي‎لرزد و مي‎تواند در مقابل شبهات محکم باشد.

ایشان در پایان عنوان کردند: بايد بدانيم که آموزش و پرورش مرکز است و اگر بخواهيم نسل بهتري داشته باشيم نيازمند همکاري اهالي دين و حوزه با آموزش و پرورش و تلاش در جهت رشد جوانانمان باشيم، در اين عرصه حوزه و آموزش و پرورش بايد به وظايف خود به هر ترتيبي عمل کنند و طلاب و مبلغان فرهنگيان بايد بدانند حوزه علميه تلاش هاي آنها را ارج مي‎نهد.

دیدگاه‌ها   

غیاثی
#3 غیاثی 1395-03-24 11:56
هفت روز گذشت و مهمان خوبی نبودم خدایا تو فقط یاریم کن
نقل قول کردن
ماه صیام
#2 ماه صیام 1395-03-24 06:56
ماه صیام، ماه خداوند ذوالعطی است / ماه وفور فیض و کرامات کبریاست
ماه صعود روح به اوج فضیلت است / ماه نزول مائده رحمت خداست
نقل قول کردن
حمزه روستا
#1 حمزه روستا 1395-03-19 05:33
ماه ضیافت الهی مبارک
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.