مذاكره كنندگان ايران در ژنو خوب عمل كردند92/07/26

http://www.bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476367812500.jpgحضرت آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي نماز جمعه امروز قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاري دور جديد مذاكرات ايران و ۱+۵ افزودند: مدنظر ما به عنوان جمهوري اسلامي اين بود كه حق ايران براي توسعه و توليد انرژي صلح آميز هسته اي كه با لجاجت غرب مواجه بود به رسميت شناخته شود.

ایشان ادامه دادند: ايران به دنبال توليد سلاح هسته اي نبوده و نيست لذا بايد به دنيا بفهمانيم كه دنبال رفع كامل تحريمهاي يك جانبه و چندجانبه و همكاري براي رفع نگرانيها در مورد فعاليت هسته اي خود هستيم. خطيب جمعه قم بر حق غني سازي در خاك جمهوري اسلامي تاكيد و بيان كردند: ما دنبال شفاف سازي هستيم يعني تا آنگونه فعاليت هسته اي خود را شفاف سازي كنيم كه دنيا احساس نگراني نكند و دنيا نيز بايد ثابت كند كه به دنبال شيطنت عليه جمهوري اسلامي نيست.

عضو خبرگان رهبري افزودند: بدنبال رفع تحريمهاي شوراي امنيت هستيم كه نابجا و ظالمانه عليه جمهوري اسلامي وضع شده و خوشبختانه در دور جديد مذاكرات نمايندگان جمهوري اسلامي در اين راه خوب عمل كردند لذا بايد به صورت خوش بينانه و محتاطانه قضاياي مذاكره را دنبال مي كنيم.

آيت الله حسيني بوشهري فرمودند: آنچه در مذاكرات اخير ديده شد اين بود كه اطراف قضيه تا اين مرحله از كار اظهار رضايت مي كردند و در عين حال كه اختلاف زياد است معتقديم رهبر فرزانه انقلاب دست ديپلماتها و مسوولان را براي استفاده از روشها و تاكتيكهاي جديد باز گذاشته اند و از آن به عنوان نرمش قهرمانانه ياد كرده اند.

خطيب جمعه قم ادامه دادند: در عرصه ديپلماتيك مي توان از روشها و تاكتيكهاي مناسب استفاده كرد اما تاكتيكهايي كه قهرمانه باشند زيرا هيچ فردي از آحاد جامعه ما حاضر نيست در مقابل دشمنان كرنش به خرج دهيم.

ایشان ادامه دادند: از سياستمداران، فرهيختگان و كساني كه اظهارنظر سياسي مي كنند تقاضا مي كنم توجه داشته باشند كه صحنه ديپلماتيك يك صحنه جنگ است و فرمانده ما در اين عرصه بايد احساس دلگرمي نسبت به عقبه كار داشته باشد لذا مقام معظم رهبري هم دلگرمي داده و خطوط را ترسيم مي كنند.

ایشان تاكيد كردند: همانگونه كه فرمانده جنگ نياز به حمايت دارد فرمانده جنگ ديپلماسي نياز به حمايت آحاد جامعه دارد و اگر احساس كند پشت جبهه همدلي و همراهي وجود ندارد نمي تواند حقوق واقعي ملت را كسب كند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند: ضمن تاييد مذاكره كنندگان در عرصه ديپلماسي توصيه مي كنم با توجه به اينكه دشمنان به راحتي با ملت ما سخن نمي گويند امروز هم مذاكره كنندگان طرف ايراني با همان اقتداري كه پس از انقلاب داشته ايم به پيش ببرند زيرا ملت از آنها حمايت خواهد كرد.

مدير حوزه هاي علميه کشور  در ادامه خطبه ها با اشاره به نگراني مومنين و متدينين از برخي ناهنجاريها افزودند: نبايد جامعه را با يك ديد نگاه كنيم و اگر در گوشه اي ريزشي وجود دارد اما رويشها نيز كم نيست و شاهد حضور پرشور مردم و نسل جوان در مراسم مذهبي چون دعاي عرفه، نماز عيد قربان و نمازجمعه هستيم.

دیدگاه‌ها   

متین ملاخانی
#1 متین ملاخانی 1395-05-10 17:09
سلام بر شما عزیزان من از بیانات حاجی تا شماره ده استفاده کردم بسیار پرمغز بودمتشکرم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.