نامه امام علي به مالک اشتر بزرگترين سند حقوق بشر 94/04/22

http://bushehri.net/images/boshehri_l926_205028.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: نامه امام علي(ع) به مالک اشتر برزگترين سند حقوق بشر براي عرضه به دنيا و کساني است که دم از حقوق بشر مي زنند در حالي که به کشورهايي که با آنها همراهي نمي کنند به رعايت نکردن حقوق بشر محکوم مي کنند اما کشور هايي که با آنها همراهي مي کنند هزاران جنايت را انجام مي دهند اما خبري از محکوميت نيست

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» روز يکشنبه در ادامه شرح دعاي مکارم الاخلاق از صحيفه سجاديه که در ايام ماه مبارک رمضان همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر در نماز خانه مرکز خدمات حوزه هاي علميه برگزار مي شود به شرح اين فراز«وَاَجْرِ لِلنّاسِ عَلى‏ يَدِىَ الْخَيْرَ، وَلاتَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ،» پرداختند و فرمودند: امام سجاد(ع) در اين فراز دو در خواست از خداوند دارد و درخواست دوم تکميل کننده درخواست نخست است.

ایشان ادامه دادند: نخستين درخواست امام اين است «خير و نيکى را براى تمام مردم به دست من جارى ساز»، يعني توفيق عنايت فرما که من خير و خوبي براي مردم قرار بگيرم و مردم از برکات من برخوردار شوند.

آيت الله حسيني بوشهري اضافه کردند: دومين درخواست امام سجاد(ع) پرهيز از آفت است و مي فرمايد«و آن را از کدورت منّت‏گذارى دور دار»؛يکي ازتمايلات عالي انساني کمک به هم نوع مي باشد و انسان دوستي از علائم انسانيت است.

مدير حوزه هاي علميه کشور اظهار داشتند: تفاوت انسان با حيوان در دگر دوستي است و خود دوستي در حيوانات نيز يافت مي شود وتنها خصلت موجود در حيوانات خود دوستي است.

ایشان به بيان روايتي از امام کاظم(ع) پرداختند و بيان داشتند: عَنِ الْکَاظِمِ (ع)«قَالَ إِنَّ أَهْلَ الْأَرْضِ لَمَرْحُومُونَ مَا تَحَابُّوا  وَ أَدَّوُا الْأَمَانَةَ وَ عَمِلُوا بِالْحَق» امام کاظم فرمودند«اهل زمين تا زماني که به يکديگر محبت کنند و امانت را اداء نمايند و بر اساس حق عمل کنند، مورد رحمت خدا خواهند بود».

آيت الله حسيني بوشهري در ادامه به بيان نامه امام علي(ع) به مالک اشتر پرداختند و ابراز داشتند: نامه امام علي(ع) به مالک اشتر برزگترين سند حقوق بشر براي عرضه به دنيا و کساني است که دم از حقوق بشر مي زنند در حالي که به کشورهايي که با آنها همراهي نمي کنند به رعايت نکردن حقوق بشر محکوم مي کنند اما کشور هايي که با آنها همراهي مي کنند هزاران جنايت را انجام مي دهند اما خبري از محکوميت نيست.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري ادامه دادند: امرزه در يمن به جاي اين که قطع نامه عليه متجاوزين صادر بکنند بر عليه مردم و انصارالله صادر کرده اند،امام علي(ع) در اين نامه مي فرمايد« وَ اَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِيَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ، وَ اللُّطْفَ بِهِمْ، وَ لاتَکُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضارِياً تَغْتَنِمُ کْلَهُمْ، فَاِنَّهُمْ صِنْفانِ: اِمَّا اَخٌ لَکَ فِى الدِّينِ، وَ اِمّا نَظيرٌ لَکَ فِى الْخَلْقِ».

مدير حوزه هاي علميه کشور ادامه دادند: امام علي(ع) مي فرمايد« مهربانى و محبت و لطف به رعيت را شعار قلب خود قرار ده، بر رعيت همچون حيوان درنده مباش که خوردن آنان را غنيمت دانى، که رعيت بر دو گروهند: يا برادر دينى توانَد، يا انسانهايى مانند تو،»

ایشان با اشاره به اين که آنچه امام سجاد(ع) درخواست مي کنند با کارهاي خيري که ديگران انجام مي دهند متفاوت است، بيان داشتند: برخي افراد ممکن است که صدقه بدهند و کار نيکو انجام دهند اما آنچه که امام سجاد(ع) مي خواهد، کار خيري است که  استمرار داشته باشد.

آيت الله حسيني بوشهري ادامه دادند: در برخي روايات گفته شده«من سنّ سنّة حسنة فله اجرها و اجر من عمل بها» کساني که پايه گزار سنت حسنه هستند تا زماني که اين خير وبرکت وجود دارد در پرونده اعمال او ثبت مي شود ودر مقابل اين روايت گفته شده «مَنِ سَنَّ سُنَّةً سَيِّئَةً کانَ عَلَيْهِ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِها».

عضو مجلس خبرگان رهبري افزودند: در مقابل اگر کسي پايه گزار عمل گناه باشد تا زماني که اين گناه وجود دارد در پرونده او ثبت مي شود؛ درخواستي که امام سجاد(ع) دارند از اين نوع است که بايد استمرار داشته باشد.

دیدگاه‌ها   

عید
#2 عید 1395-06-25 06:23
بیشتر اهل سنت عید قربان را سه روز جشن می گیرند و تعطیل می کنند از این کار شما بسیار خوشحال شدم که عید غدیری که مولا علی به جانشینی انتخاب شد را ارج نهادید کاش این درک را خیلی ها داشتند خیلی ها که ادعای علوی بودن دارند
نقل قول کردن
مسیبی
#1 مسیبی 1395-06-24 07:34
سلام واقایون ممنون بابت سایت خوبتون فقط بگم عالیییییییییییی ییی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.