نبايد از کارکرد مختلف و حياتي مسجد غافل شد.92/05/31

http://h-bushehri.ir/images/20/1/5214d6c9172af.JPGحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري عصر دیروز (چهارشنبه) در همايش روز جهاني مساجد و روز بسيج مساجد و محلات  که در سالن همايش هاي سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد  بيان داشتند: از زمان صدر اسلام تاکنون مساجد تنها کاربرد عبادي نداشتند و در تصميم گيري هاي بزرگ نقش به سزايي داشته اند.

ایشان کارکرد آموزشي، فرهنگي و اجتماعي را از جمله ي اين عناوين ذکر کردند و ادامه دادند: پيامبر برخي شبها علاوه بر برگزاري درس تفسير و بيان تاريخ گذشتگان ، مسابقات ديني و قرآني را نيز در مساجد برگزار مي کردند.

عضو خبرگان رهبري مساجد را مکاني براي کمک به فقرا و مستمندان و سرکشي به بيماران برشمردند و افزودند: علاوه بر اين کارکرد ها نبايد از بحث تبليغي اين مکان هاي مقدس غافل شد.

ایشان به کارکرد سياسي مسجد اشاره داشتند و فرمودند: از زمان پيامبر مراسمات بيعت با ائمه در اين مکان اتفاق مي افتاد وانقلاب ما نيز در سايه همين مساجد بوده و اگر امروز شاهد بيداري اسلامي هستيم به طور حتم يکي از مکان هاي اصلي اين حرکت انقلابي مساجد خواهد بود.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم کارکرد رسانه اي و روحي و رواني را از ديگر موارد برشمردند و خاطرنشان کردند: خبر هاي انتقالي از طرف امام جماعت داراي يک پيام مثبت و حاوي پيام هدايت گري برپايه عدالت رسانه اي است و همچنين نمي توان از مکاني که در آن به آرامش قلبي و ذهني مي رسيم غافل شد.

آیت الله حسینی بوشهری  در ادامه به جايگاه مساجد در اسلام اشاره کردند و بيان داشتند: همانگونه که هر ديني براي خود داراي جايگاه و مکاني براي عبادت مي باشد اسلام نيز همانگونه که در قرآن ذکر شده از مسجد به پايگاهي محکم براي عبادت نام مي برد.

 مدير حوزه هاي علميه کشور افزودند: اگر بخواهيم مسجد را در يک جمله ذکر کنيم بايد بگوييم مسجد قلب تپنده حيات اسلام است زيرا برخلاف برخي از اديان که انسان را به جدايي به جامعه سوق مي دهند، مساجد در اسلام هميشه در قلب اجتماعات روستاها و شهر ها ساخته مي شوند تا به نوعي در خدمت جامعه باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.