نباید اجازه داد عده‌ای به بیت‌المال دست‌درازی کنند93/12/23

http://www.bushehri.net/images/namazjome/521%2010.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در خطبه‎های نماز جمعه دیروز قم طی سخنانی فرمودند: مردم درباره شیوه رفتاری حضرت علی (ع) در مورد بیت‌المال شنیده‌اند آن‌چنان‌ که ایشان همواره به والیانی که تعیین می‌کردند تأکید می‌فرمودند: «مبادا در بیت‌المال دست‌درازی کنند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در نماز جمعه این هفته قم اظهار داشتند: امروز خبرهایی که راجع به اختلاس‌ها شنیده می‌شود مردم ما را نگران می‌کند.

امام‌جمعه قم با اشاره به‌ روز 22 اسفند که به روز شهدا نام گزاری شده، بیان داشتند: بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رسیدگی بیشتری به خانواده شهدا و جانبازان داشته باشد و علاوه بر رسیدگی مالی، آنچه امروز موردنیاز است این است که کار فرهنگی بر روی آن‌ها انجام شود زیرا فرزندان شهدا باید الگویی برای دیگران باشند.

ایشان ادامه دادند: تنها کمک‌های مادی مشکل جامعه را حل نمی‌کند زیرا خانواده و فرزندان شهدا باید در عرصه‌های فرهنگی یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشند تا درخشش خاص آنها الگویی برای دیگران باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا به‌وسیله برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های تجلیل از خانواده آنها خاطرنشان کردند: البته پیروی از راه شهدا مهم‌تر از برگزاری همایش و یادواره است زیرا اقتدار و سربلندی امروز ما که ایران اسلامی امروز می‌تواند در جهان حرف خود را به کرسی بنشاند به خاطر خون پاک شهدا و جانبازی‌های آنهاست.

خطیب جمعه قم در ادامه به 23 اسفند، سالگرد ارتحال آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی اشاره کردند و فرمودند: این شخصیت بزرگ در عرصه‌های مختلف حضور داشت و سال‌ها در زندان و تبعید به سر برد و سرانجام هم خانه‌نشین شد؛ یاد این عالم بزرگ و دیگر علمای اسلام را باید همواره گرامی داشت.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه در آستانه سال نو شمسی هستیم افزودند: امسال هم مانند گذشته، نوروز با ایام فاطمیه همزمان شده و به همین دلیل از مردم تقاضا می‌کنم با توجه به اینکه ملت ایران همواره ارادتمند اهل‌بیت (ع) بوده‌اند، حرمت و جایگاه صدیقه طاهره (س) را در رأس امور قرار دهند زیرا این امر موجب بیمه شدن زندگی ما می‌شود و نباید کاری کرد که موجب عدم رضایت ائمه اطهار (ع) شود.

ایشان توجه به همسایگان و اقوام نیازمند را ضروری دانستند و بیان داشتند: در آستانه سال نو همان‌طور که به فکر نو کردن لباس وزندگی خود هستیم، باید وضعیت همسایگان و اقوام نیازمند خود را نیز در نظر داشته و برای آنها در حد توانمان کاری انجام دهیم.

دیدگاه‌ها   

داود
#1 داود 1395-06-27 09:05
ولادت امام هادي(عليه السلام) مبارك باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.