نخستین جلسه کارگروه دین و اندیشه دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد 92/11/14

http://bushehri.net/images/busshehri/4_193494.jpgآیت‌الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، با بیان ضرورت همکاری و تعامل هر چه بیشتر دبیرخانه شورا با حوزه های علمیه فرمودند: برگزاری چنین جلساتی به صورت مشترک میان حوزه و شورای عالی ایرانیان می‌تواند زمینه‌ساز همکاری و تعامل بیشتر باشد.

ایشان با بیان اینکه ایرانیان ساکن در کشورهای خارجی سئوالات و شبهات دینی فراوانی دارند که باید پاسخی مناسب برای آن‌ها یافت،بیان داشتند: در مسائل دینی، حوزه‌های علمیه خود را موظف می‌دانند که نیازهای ایرانیان خارج از کشور را هم تامین کنند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری افزودند: انقلاب اسلامی ابعاد مختلفی دارد و تنها مربوط به مردم داخل ایران نمی‌شود بلکه ایرانیان مقیم خارج هم که همراه انقلاب هستند را شامل شده و نظام خود را نسبت به آن‌ها پاسخگو می‌داند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به وجود برخی مصلحت‌ها و مباحث که مانع تعامل و همدلی بیشتر میان شورای عالی و حوزه علمیه در سالهای گذشته شده بود، اظهار داشتند: شرایط کنونی می‌تواند زمینه‌ تعامل و همدلی هر چه بیشتر دو نهاد را فراهم نماید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  با اشاره به رسالت‌های جهانی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کردند: این رسالت جهانی ایجاب می‌کند هر جا که ایرانیان باشند و نیازهای دینی دیده شود، حوزه‌ها وارد عمل شوند و آن‌ها را برطرف سازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: حوزه‌های علمیه ارائه خدمات دینی را وظیفه خود می‌دانند و بر همین اساس می‌توان همکاری‌های آینده را مورد بررسی قرار داد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.