نظارت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مدیران، سرلوحه خود قراردهند93/09/05

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/11459_thumbzoom.jpgحضرت آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور صبح امروز 5 آذرماه در مراسم افتتاحیه دوره تخصصی دانش‌افزایی مدیران مدارس علمیه کشور با اشاره به اهمیت مدیریت در حوزه علمیه فرمودند: امام علی(ع) می‎فرمایند اگر کسی برای جلب رضای خدا کاری را ترک کند، خداوند بهتر از چیزی که ترک کرده است نصیب او خواهد کرد و این هدیه به مدیران و اساتیدی است که قم را برای آموزش و اداره مدارس علمیه در شهرهای دور و نزدیک ترک کردند.
ایشان افزودند: مدیران، نخ تسبیح جریان مدیریت در حوزه هستند و تمام کارهای آنها هم برای طلاب الگوست و هم اینکه جریان کاری در حوزه و مدارس را نوع مدیریت آنها تعیین می‎کند.
مدیر حوزه‎های علمیه کشور، بیان کردند: نظارت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مدیران، سرلوحه خود قراردهند و مدیری که بر روند اجرایی و آموزشی محیط خود نظارت داشته باشد می‎تواند به بهترین شکل این محیط را اداره کند.
ایشان بر لزوم انتقال تجارب مدیران حوزه به مدیران مدارس در سراسر کشور تأکید کردند و بیان داشتند: باید این دوره‎های دانش‎افزایی میان طلاب و مدیران افزایش یابد و آنها بتوانند در عرصه‎های مختلف نسبت به فرگیری دانش مدیریت به خصوص مدیریت حوزوی تخصص‎های لازم را فراگیرند.
آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: نظم از رموز اصلی موفقیت در کار مدیریت است و این نظم هم باید عملی باشد و مدیران با رفتار خود نظم را در مدارس تثبیت کنند.
ایشان اظهار کردند: مدیران باید وقت‎هایی را برای ارایه الگوهای تهذیبی و علمی و فرهنگی و اخلاقی اختصاص دهند و هر تنبیه و تشویقی نیز باید پدرانه باشد تا طلاب از مدیران گریزان نشوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.