نقد عالمانه به پیشرفت امور کمک می کند95/03/03

http://bushehri.net/images/0bushehri/1/7757/534.jpgعضو خبرگان رهبری فرمودند: نقد و بررسی عالمانه در امور نه تنها موجب پشیمانی نمی شود، بلکه باعث رشد و پیشرفت می گردد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در دیدار مدیرکل وزارتی و اعضای انجمن طب سنتی ایران اظهار داشتند: قبل از اینکه علم پزشکی نوین به وجود آید، بودند افرادی که با استفاده از علم طب سنتی و اسلامی صرفا با گرفتن نبض افراد، بیماری را تشخیص می دادند و درمان آن را نیز ارائه می کردند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: در گذشته اطباء به دور از این پیشرفت های علم پزشکی و تکنولوژی های نوین با نگاه به صورت افراد بیماری را تشخیص می دادند و حال آنکه امروز برای شناسایی یک بیماری انواع و اقسام آزمایش ها و عکسبرداری ها صورت می گیرد تا یک بیماری شناخته شود و سپس درمان گردد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که طب سنتی و اسلامی که برگرفته از آیات و روایات می باشد در طول تاریخ مورد وثوق آحاد جامعه بوده است، بیان داشتند: امروز مجموعه های کوچک و بزرگی در زمینه ارائه خدمات طب سنتی و اسلامی با استناد از آیات و روایات و یا طب بوعلی فعالیت می کنند و مورد اقبال عمومی می باشند، لذا شما به عنوان متخصصین طب اسلامی برای اصلاح وضعیت موجود باید عالمانه ورود پیدا کنید.

مدیرحوزه های علمیه کشور فرمودند: با دعوت از این مجموعه و برپایی همایش های سراسری به صورت عالمانه فعالیت و شیوه خدمات رسانی این مراکز غیر تخصصی را نقد کنید و مطمئن باشید پشیمانی نخواهد داشت.

ایشان افزودند: علم گذشته و علم نوین با بررسی های عالمانه و نقد منصفانه قابل حل می باشد و جای نگرانی نیست.

دیدگاه‌ها   

kashefzade
#2 kashefzade 1395-07-14 09:59
tousie besyar por magzy bood
نقل قول کردن
سوفیانی
#1 سوفیانی 1395-07-13 07:37
این متن را تمام مطالعه کردم متن بسیار مفیدی است البته در صورتی که به گوش همه طلاب و روحانیون برسد مثلا اگر بخش نامه شود که طلاب قبل از تبلیغ کارهایی را انجام دهند تبلیغ پربارتر و با اثرتر است این سخن شما مانند طلایی است که در بیابانی رها شده است اگر گروهی نیازهای جامعه را بررسی کنند و قبل از تبلیغ به گوش همه مبلغین برسانند بسیاری از مشکلات از جامعه ما رخت بر می بندد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.