نکته هایی پیرامون حوزه ها و قلمروهای امنیت95/03/17

http://bushehri.net/images/0bushehri/1nwr_10.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدير حوزه هاي علميه کشور طي سخناني درباره حوزه ها و قلمروهای مختلف امنیت فرمودند: امنیت هم حوزه های مختلف و هم قلمروهای مختلف دارد. حوزه فردی و اجتماعی دارد.

ایشان افزودند: امنیت فرهنگی، امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی، اینها همه از زیرمجموعه فصل مربوط به امنیت است.

مدير حوزه هاي علميه کشور ادامه دادند: مقصود از فرهنگ عبارت است از باورها، ارزش ها و هنجارها در يک جامعه. سخن از امنيت فرهنگي که مطرح مي شود، مقصود اين است که به گونه اي اين فرهنگ داراي امنيت باشد که دارندگان اين فرهنگ احساس ايمني کنند، احساس تهديد مؤثر نسبت به ارزش ها و باورها و هنجارها نداشته باشند.

اگر فرهنگ دارای این جایگاه شد، می شود گفت امنیت فرهنگی برقرار است. البته مقصود از احساس ایمنی به صورت مطلق نیست. از آنجا که فرهنگ غني اسلام نقش کليدي و اساسي در هويت بخشي به کيان جامعه اسلامي دارد، مورد آماج و حملات بي رحمانه دشمنان قرار مي گيرد و امنیت او به چالش کشیده می شود.

ایشان فرمودند: گاهی با مشابه سازی فرهنگ دینی لطمه به فرهنگ می زنند، گاهی با هماهنگ سازی و فرهنگ سازی جدید در قالب بنیان نهادن مکاتب و برنامه های مختلف فرهنگ یک جامعه مورد هجوم قرار می گیرد. اینها خصوصیاتی است که در یک جامعه وجود دارد. امروز ما وقتی که به کشورمان، به انقلاب و فرهنگ دینی نگاه می کنیم می بینیم مورد هجمه های جدی دشمنان بیرونی و درونی است. در دهه اول انقلاب، کشور ما را با چالش هاي نظامي روبرو کردند، با کودتاها، با ترورها و با جنگ‌ها مواجه کردند. اما از دهه دوم انقلاب به بعد و اکنون هم چنين است، دشمن فاز برنامه خود را به سمت مسئله تهاجم فرهنگي و به تعبير رهبر عزيز و فرزانه انقلاب «شبيخون فرهنگي، ناتوي فرهنگي و جنگ فرهنگي» هدايت کرده است و بر اين اساس دشمن وارد کارزار شده تا در نتيجه فرهنگ خودي و ديني و اسلامي را که انقلاب بر اساس آن شکل گرفته به چالش بکشد و از بين ببرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزودند: تجربه هايی که دشمن در طول ساليان متمادي به دست آورده اين است که امروز تسلط نظامي و ايجاد مستعمرات از راه لشکرکشي کمتر امکان دارد. زيرا افکار عمومي ملت ها بيدار شده و نمي توانند از اين طريق وارد شوند و اگر وارد شوند براي آنها پرهزينه خواهد بود. بنابراين سراغ اعمال سياست هاي فرهنگي مي روند، گاهي تبليغ مذهبي مي کنند، گاهي از طريق رواج تکنولوژي به جنگ فرهنگي مي آيند، گاهي با تأسيس مؤسسات خيريه به جنگ فرهنگي مي شتابند. اینها نقشه هایی است که دشمنان ما طراحی و برنامه ریزی می کنند برای ضربه زدن به فرهنگ. در نتیجه می خواهند از درون فرهنگ خودی و دینی ما را استحاله کنند و ارزش های مورد پسند خود را جایگزین ارزش های دینی کنند.

دیدگاه‌ها   

ناشناس
#1 ناشناس 1395-08-08 04:52
اگر می بینیددر جامعه ما طلاق زیاد شده همه و همه بخاطر اینست که مرد مسئولیت پذیر نیست مردان ما را شل و وارفته ساخته اندنه همت دارند و نه غیرت وقتی ارزشهای ملتی را از بین ببرند هدفی برای نیک زندگی کردن وجود ندارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.