هرکس تقوا را برنامه زندگی خود قرار داد، رستگار می شود 93/08/24

http://hosseiniboshehri.ir/images/namazjome/IMAGE635092476432968750.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم اظهار داشتند: هرکس تقوا را برنامه زندگی خود قرار داد، رستگار می شود و در مراحل مختلف زندگی نجات می یابد.
ایشان خداگریزی، دنیاطلبی و قدرت طلبی را از عوامل سقوط انسان دانستند و افزودند: استفاده از قدرت فی حد ذاته امری مذموم نیست اما در روایات اشاره شده است آیا دنیا را برای توقف کردن و هدف می‎خواهید؟ اگر دنیا وسیله‎ای برای تعالی شد به انسان بصیرت می‎بخشد و اگر دنیا هدف شد، انسان را تباه می‎کند.
امام جمعه قم ادامه دادند: اگر قدرت در خدمت دفع ظلم و استیفای حق قرار گرفت، قدرت پسندیده‎ای است اما اگر منشایی برای ظلم و ستم و بیداد و ضایع شدن شد، انسان حالت انحطاط پیدا می‎کند.
ایشان بیان کردند: در روایات و تعابیر مختلف اسلامی داریم که متاع دنیا در برابر متاع آخرت هیچ چیزی نیست. قدرت طلبان و کسانی که حالت غلوّ به خود می‎گیرند از نعمت حیات آخرت برخوردار نیستند.
آیت الله حسینی بوشهری دنیاطلبی را عامل عمده مشکلات بشر دانستند و فرمودند: تجربه تاریخی بشر شاهد این مسئله بوده است که اگر شرایط کشورها به هم می‎خورد یا مشکلی در جامعه ایجاد می‎شود به دلیل دنیاطلبی است.
ایشان دستورالعمل های اسلامی و بهره گیری از آموزه‎های الهی را عامل آرامش انسان دانستند و فرمودند: یکی از مأموریت‎های پیامبر اکرم(ص) تزکیه و تعلیم است.

ایشان ادامه دادند: گناهان و گرفتاری‎های بشر به این دلیل است که درون انسان‏‎ها پالایش نشده و لذا می‎بینیم حقوق یکدیگر را پایمال می‎کنند.
ایشان یادآور شدند: افرادی را می‎بینیم که اهل نماز جماعت و جمعه و روزه هستند اما نمی‎دانند این گناهی که مرتکب می‎شوند با روح عبادت و دیگر صحنه‎های زندگیشان نمی‎سازد و لذا تذکر و یادآوری وظیفه اولیاء و انبیاء الهی است که در جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: اگر دنبال رابطه سالم با خداوند هستیم باید به عوامل انحطاط بشر و زمینه‎های رشد و بالندگی بشر نگاه کنیم و کارها و امور مناسب بر اساس معیارهای اسلامی انجام دهیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.